تراوین

بازی سرگرمی

تراوین

بازی سرگرمی

خواص و هزینه های لشکریان ناتارها

خواص و هزینه های لشکریان ناتارها

خواص تحقیق آموزش
آیکون نام قدرت حمله قدرت دفاع در مقابل پیاده نظام قدرت حمله در مقابل سواره نظام هزینه نگهداری سرعت حمل چوب خشت اهن گندم زمان چوب خشت اهن گندم زمان
نیزه دار ناتار نیزه دار ناتار 20 35 50 1 6 10




120 80 100 90 0:08:00
تیغ پوش تیغ پوش 65 30 10 1 7 10 700 500 1000 760 0:58:00 100 100 100 100 0:09:20
محافظ ناتار محافظ ناتار 100 90 75 1 6 10 700 500 1000 760 0:38:00 100 100 100 100 0:02:40
پرنده شکاری پرنده شکاری 0 10 0 1 25 10 700 500 1000 760 0:46:00 100 100 100 100 0:05:20
تیشه زن تیشه زن 155 80 50 2 14 10 700 500 1000 760 0:30:48 100 100 100 100 0:00:16
شوالیه ناتار شوالیه ناتار 170 140 80 3 12 10 700 500 1000 760 0:30:48 100 100 100 100 0:00:16
فیل جنگی فیل جنگی 250 120 150 6 5 10 700 500 1000 760 0:31:00 100 100 100 100 0:00:20
منجنیق عظیم منجنیق عظیم 60 45 10 5 3 10 700 500 1000 760 0:45:00 100 100 100 100 0:05:00
امپراطور ناتار امپراطور ناتار 80 50 50 1 5 10 550 250 480 220 0:30:50 100 100 100 100 0:03:20
مهاجر مهاجر 30 40 40 1 5 3000




100 100 100 100 0:03:20



امتیاز فرهنگی

امتیاز فرهنگی تعیین کننده تعداد دهکده های قابل تسخیرو یا ساخت از طرف شما می باشد. شما قادر به کسب امتیاز فرهنگی با ساخت و یا ارتقاء ساختمان های خود در دهکده می باشید. امتیاز فرهنگی فعلی شما و مقدار مورد نیاز برای دهکدۀ جدید دیگر را می توانید در داخل اقامتگاه و یا قصر پیدا کنید. در جدول های زیر امتیاز فرهنگی که هر ساختمان در هر سطح برای شما اضافه می کند و امتیزهای فرهنگی لازم برای دهکده های جدید توضیح داده شده است.

امتیاز فرهنگی
ساختمان سطحح

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
هیزم شکن 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
آجرساز 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
معدن آهن 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
گندم زار 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
چوب بری 1 1 2 2 2














آجرپزی 1 1 2 2 2














ذوب آهن 1 1 2 2 2














آسیاب 1 1 2 2 2














نانوایی 1 1 2 2 2














انبار 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
انبار غذا 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
اسلحه سازی 2 3 3 4 5 6 7 9 10 12 15 18 21 26 31 37 44 53 64 77
زره سازی 2 3 3 4 5 6 7 9 10 12 15 18 21 26 31 37 44 53 64 77
میدان تمرین 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
ساختمان اصلی 2 3 3 4 5 6 7 9 10 12 15 18 21 26 31 37 44 53 64 77
اردوگاه 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
بازار 4 4 5 6 7 9 11 13 15 19 22 27 32 39 46 55 67 80 96 115
سفارت 5 6 7 8 10 12 14 17 21 25 30 36 43 51 62 74 89 106 128 153
سربازخانه 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
اصطبل 2 3 3 4 5 6 7 9 10 12 15 18 21 26 31 37 44 53 64 77
کارگاه 4 4 5 6 7 9 11 13 15 19 22 27 32 39 46 55 67 80 96 115
دارالفنون 5 6 7 8 10 12 14 17 21 25 30 36 43 51 62 74 89 106 128 153
مخفیگاه 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6









تالار شهر 6 7 9 10 12 15 18 21 26 31 37 45 53 64 77 92 111 133 160 192
اقامتگاه 2 3 3 4 5 6 7 9 10 12 15 18 21 26 31 37 44 53 64 77
قصر 6 7 9 10 12 15 18 21 26 31 37 45 53 64 77 92 111 133 160 192
خزانه 7 9 10 12 15 18 21 26 31 37 45 53 64 77 92 111 133 160 192 230
تجارتخانه 4 4 5 6 7 9 11 13 15 19 22 27 32 39 46 55 67 80 96 115
سربازخانۀ بزرگ 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
اصطبل بزرگ 2 3 3 4 5 6 7 9 10 12 15 18 21 26 31 37 44 53 64 77
دیوار شهر 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
دیوار گلی 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
پرچین 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
سنگ تراشی 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
قهوه خانه 5 6 7 8 10 12 14 17 21 25









تله ساز 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
عمارت فهرمان 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
انبار بزرگ 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
انبار غذای بزرگ 1 1 2 2 2 3 4 4 5 6 7 9 11 13 15 18 22 27 32 38
شگفتی جهان 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
آبشخور اسب 4 4 5 6 7 9 11 13 15 19 22 27 32 39 46 55 67 80 96 115

امتیاز فرهنگی نیاز برای تسخیر دهکدۀ جدید:

دهکده تراوین 2.5 تراوین 3 تراوین اسپید
1 0 0 0
2 2000 2000 500
3 8000 8000 2600
4 18000 20000 6700
5 32000 39000 12900
6 50000 65000 21600
7 72000 99000 32900
8 98000 141000 46900
9 128000 191000 63700
10 162000 251000 83500
11 200000 319000 106400
12 242000 397000 132500
13 288000 486000 161900
14 338000 584000 194600
15 392000 692000 230700
16 450000 811000 270400
17 512000 941000 313700
18 578000 1082000 360600
19 648000 1234000 411300
20 722000 1397000 465700
21 800000 1572000 524000
22 882000 1759000 586300
23 968000 1957000 652500
24 1058000 2168000 722700
25 1152000 2391000 797000
26 1250000 2627000 875500
27 1352000 2874000 958200
28 1458000 3135000 1045000
29 1568000 3409000 1136200
30 1682000 3695000 1231700
31 1800000 3995000 1331600
32 1922000 4308000 1435900
33 2048000 4634000 1544700
34 2178000 4974000 1658000
35 2312000 5327000 1775800
36 2450000 5695000 1898300
37 2592000 6076000 2025300
38 2738000 6471000 2157100
39 2888000 6881000 2293500
40 3042000 7304000 2434700
41 3200000 7742000 2580700
42 3362000 8195000 2731500
43 3528000 8662000 2887200
44 3698000 9143000 3047700
45 3872000 9640000 3213200
46 4050000 10151000 3383700
47 4232000 10677000 3559100
48 4418000 11219000 3739600
49 4608000 11775000 3925100
50 4802000 12347000 4115800
51 5000000 12935000 4311500
52 5202000 13537000 4512400
53 5408000 14156000 4718500
54 5618000 14790000 4929800
55 5832000 15439000 5146400
56 6050000 16105000 5368300
57 6272000 16786000 5595400
58 6498000 17484000 5827900
59 6728000 18197000 6065700
60 6962000 18927000 6309000
61 7200000 19673000 6557600
62 7442000 20435000 6811700
63 7688000 21214000 7071300
64 7938000 22009000 7336400
65 8192000 22821000 7607000
66 8450000 23649000 7883100
67 8712000 24495000 8164900
68 8978000 25357000 8452200
69 9248000 26236000 8745200
70 9522000 27131000 9043800
71 9800000 28044000 9348100
72 10082000 28974000 9658100
73 10368000 29922000 9973900
74 10658000 30886000 10295400
75 10952000 31868000 10622600
76 11250000 32867000 10955700
77 11552000 33884000 11294600
78 11858000 34918000 11639300
79 12168000 35970000 11989900
80 12482000 37039000 12346400
81 12800000 38127000 12708800
82 13122000 39232000 13077200
83 13448000 40354000 13451500
84 13778000 41495000 13831800
85 14112000 42654000 14218100
86 14450000 43831000 14610400
87 14792000 45026000 15008800
88 15138000 46240000 15413200
89 15488000 47471000 15823700
90 15842000 48721000 16240400
91 16200000 49989000 16663100
92 16562000 51276000 17092000
93 16928000 52581000 17527100
94 17298000 53905000 17968400
95 17672000 55248000 18415900
96 18050000 56609000 18869600
97 18432000 57989000 19329600
98 18818000 59387000 19795800
99 19208000 60805000 20268400
100 19602000 62242000 20747200
101 20000000 63697000 21232400
102 20402000 65172000 21723900
103 20808000 66665000 22221800
104 21218000 68178000 22726100
105 21632000 69710000 23236800
106 22050000 71262000 23753900
107 22472000 72832000 24277400
108 22898000 74422000 24807400
109 23328000 76032000 25343900
110 23762000 77661000 25886900
111 24200000 79309000 26436400
112 24642000 80977000 26992400
113 25088000 82665000 27555000
114 25538000 84372000 28124100
115 25992000 86100000 28699900
116 26450000 87847000 29282200
117 26912000 89613000 29871200
118 27378000 91400000 30466800
119 27848000 93207000 31069000
120 28322000 95034000 31677900
121 28800000 96881000 32293500
122 29282000 98748000 32915900
123 29768000 100635000 33544900
124 30258000 102542000 34180700
125 30752000 104470000 34823200

چگونه قادر به ساخت اکانت و وارد شدن به آن هستم


خوب من تمامی اطلاعات در مورد صفحۀ اول بازی را می دانم. حال می توانم بازی کنم؟ چی!!!؟؟؟ هنوز اکانت نساخته و وارد نشده اید. باید ابتدا اینکار را انجام دهید.

homepage


توصیه می شود که قبل از ثبت نام اطلاعات مربوط به هر نژاد را مطالعه کنید.

قدم 1: یک نام کاربری برای خود انتخاب کنید. هرچند به نظر راحت است ولی امکان دارد انتخاب نام کاربری مورد علاقه ای که قبلاً از طرف بازیکن دیگری انتخاب نشده باشد دشوار باشد. من توضیه می کنم نامی زیبا و جالبی که خود در نظر دارید را برای خود انتخاب کنید ولی بسیاری از بازیکنان نام بازیکنان دیگری را که در بازی مهارت داشته اند و یا نام خوبی انتخاب کرده بودند را کپی می کنند. هر نامی که انتخاب می کنید باید در نظر داشته باشید که نام انتخاب شده باید طبق قوانین بازی باشد و توهین آمیز نباشد.

قدم 2: آدرس ایمیل خود را وارد کنید. نیازی به دادن اطلاعات زیادی در مورد این گزینه نمی باشد و کاملاً مشخص است. اگر آدرس ایمیلی ندارید قادر به گرفتن یک آدرس ایمیل رایگان از سایت هایی مانند Yahoo ،Hotmail و یا Gmail می باشید.

قدم 3: رمزی برای اکانت خود انتخاب کنید. با اینکه اینکار آسانی می باشد ولی چند توضیه برای شما دارم. همیشه سعی کنید رمز سختی برای اکانت خود انتخاب کنید. هیچوقت تاریخ تولد و یا قسمتی از نام خود را به عنوان رمز استفاده نکنید و همیشه از اعداد و یا حروف شانسی در آن استفاده کنید. استفاده از حروف و اعدادی که ارتباط خاصی با هم ندارند فکر خوبی می باشد ولی حتماً آن را در جایی یادداشت کنید که بعداً فراموش نکنید.

قدم 4: انتخاب نژاد اکانت. 3 نژاد در بازی وجود دارد و هر کدام امتیاز مخصوص و نقاط ضعفی دارند. اگر برای اولین بار است که تراوین بازی می کنید بهتر است نژادی را انتخاب کنید که در دفاع قوی تر می باشد و منابع بیشتری تولید می کند. گول ها برای افراد تازه وارد انتخاب خوبی می باشد زیرا نه تنها دفاع بسیار قوی دارند ظرفیت مخفیگاه آنها نیز 2 برابر نژاد های دیگر می باشد و دیگران براحتی قادر به غارت منابع شما نخواهند بود. اگر بازی هجومی را دوست دارید آنگاه نژاد توتن ها می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، آنها بهترین مهاجمین را دارند. رومی ها نیز متعادلترین نژاد موجود در بازی می باشند، قدرت هجومی و دفاعی آنها تقریباً برابر است و در عین حال آنها قادر به ساخت همزمان یک منبع و یک ساختمان می باشند. می توانید در همین سایت اطلاعات بیشتری در مورد نژاد ها پیدا کنید.

قدم 5: منظقه ای برای خود انتخاب کنید. اگر برای بار اول این بازی را انجام می دهید و دوستی در بازی ندارید این مورد مهم نمی باشد ولی معمولاً وقتی چند نفر می خواهمد با هم در بازی شرکت کنند همه یک منطقه را برای بازی انتخاب می کنند که در نزدیکی یکدیگر باشند.

قدم 6: اینجا می توانید ظاهر قهرمان خود را انتخاب کنید. البته بعد از ثبت نام نیز از داخل بازی قادر به تغییر ظاهر قهرمان می باشید پس نیاز نیست الان برای اینکار زیاد وقت تلف کنید.

قدم 7: خواندن و قبول کرده قوانین بازی و شروط شرکت.بشدت توصیه می شود که قبل از شروع بازی حتماً قوانین بازی را مطالعه کنید. ندانستن قوانین نمی تواند دلیلی بر نقض آنها باشد و در صورتی که قوانین بازی را تحت هر شرایطی نقض کنید مدیریت اکانت شما را بازداشت و یا جریمه خواهد کرد. علاوه بر آن شما می توانید در سیستم اطلاع رسانی تراوین ثبت نام کنید (با علامتگزاری جعبۀ مربوطه). اینکار کاملاً اختیاری می باشد ولی خوب است اطلاعات جدید در مورد بازی را بدانید.

اگر تمامی کارهای گفته شده در بالا را انجام دهید صفحۀ ثبت نام شما مانند مثال زیر خواهد بود:

homepage


حال می توانید قدم 8 را انجام دهید.

قدم 8: ثبت نام را کلیک کنید. این راحت ترین قدم می باشد و کافیست کلید سبز رنگی که ثبت نام نام دارد را کلیک کنید.

قدم 8 شما را به صفحۀ فعالسازی انتقال خواهد داد، که در آن خوش آمدی برای شما نوشته شده است و همچنین اطلاع داده است که نامه ای به آدرس ایمیل شما برای فعالسازی اکانت ارسال شده است. یک صفحۀ جدیدی باز کرده و به آدرس ایمیل خود بروید و ایمیل ارسال شده از بازی تراوین را باز کرده و کد فعالسازی را کپی و در جعبه ای که در این صفحه موجود می باشد نوشته و ارسال را کلیک کنید و یا می توانید بر روی لینک فعالسازی که در ایمیل برای شما ارسال شده است کلیک کنید:

homepage


راهنمایی: اگر نامه را در آدرس ایمیل خود پیدا نکردید پوشۀ اسپم و بالک آدرس ایمیل خود را نیز کنترل کنید و اگر باز ایمیل را پیدا نکردید در این صفحه بر روی لینک سبز رنک "اینجا" برای دریافت اطلاعات بیشتر و رفع مشکل کلیک کنید.

در صورتی که باز قادر به پیدا کردن ایمیل نبودید می توانید مشکل را به چند روش حل کنید. اولین راه کلیک بر روی لینک هایی می باشد که در عکس زیر با پیکان (فلش) قرمز رنگ مشخص شده اند:

homepage


به همچنین شما می توانید سعی کنید با نام انتخاب شدۀ خود وارد بازی شوید و برای شما ایراد "این اکانت فعال نشده است" نمایش داده خواهد شد و در زیر لینکی برای رفع مشکل برای شما نمایش داده خواهد شد (با پیکان (فلش) قرمز رنگ مشخص شده است):

homepage


صفحۀ جدیدی برای شما باز خواهد شد که در این صفحه با نوشتن رمز و تایید قادر به لغو ثبت نام خود و ثبت نام دوباره می باشید:

homepage


اکانت شما با موفقیت فعال شد! در این صورت کافیست بر روی لینک "اینجا" برای ورود به بازی کلیک کنید.

homepage


مقایسه نیرو های تمام نژاد های تراوین


مهاجم ها
درمورد زمان ساخت هر نیرو چه در سرور عادی و اسپید در تحلیل نهایی قدرت یک اکانت تاثیر آنچنانی ندارد؛ پس بیشتر توجه ما درمقایسه نیروها به گندم مصرفی وسرعت هر نیرو معطوف خواهد بود.
درابتدای بازی بخاطر نوع طراحی هر نژاد فقط گرزدار، سرباز پیاده و سرباز لژیون دردسترس بازیکن ها هستند و عملن باساخت نیروها درابتدای بازی نژاد توتن بیشترین هجوم ،نژاد گل ها بیشترین دفاع و نژاد رومن مابین این ها و متمایل به دفاع هستند ولی رفته رفته با گذشتن ازهفته های اول بازی تمام بازیکن های حرفه ای قادر به ساخت تمام نیروها هستند وبر حسب سبک ون ژادی که دارند درساخت نیروها هم انتخاب خود را انجام خواهند داد.
درابتدا بین ۶ نیروی پیاده ۳ نژاد بحث خواهیم کرد:
هر ۶ نیرو پیاده دارای گندم مصرفی ۱ هستند
- نژاد گول وضعیتش کاملن مشخص است چون سرباز پیاده بیشترین کارایی رو در دفاع بخصوص درابتدای بازی و شمشیرزن گل تنها پیاده هجومی این نژاد است.

- نژاد رومن سرباز لژیون یک همه کار درا بتدای کار وا نعطاف پذیری خوبی درهجوم و دفاع دارد اما شمشیرزن رومن قویترین نیروی درحالت هجومی و درسطح ۲۰ اسلحه سازی است.
- نژاد توتن گرزدار و تبرزن هر دو هجومی هستند اما در ابتدای بازی بخاطر سهل الوصول بودن گرزدارا زلحاظ فنی یک امتیاز عالی برای رشد سریع توتن است.
و اما مقایسه
معمولن مقایسه برای نشان دادن وضعیت هرنیرو در مقابل نیروی دیگر و نشان دادن ویژگی های هجومی و دفاعی هرنژاد است و ما طبق مقدمه ذکر شده بین ۳ نیرو تبرزن توتن، شمشیرزن گل و شمشیرزن رومن بحث می کنیم
تبرزن: مصرف منابع برای ساختش ۴۹۰ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ – اسلحه سازی ۷۵٫۴
شمشیرزن گل: مصرف منابع برای ساختش ۵۳۵ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ – اسلحه سازی ۸۱٫۱
شمشیرزن رومن: مصرف منابع برای ساخت ۶۰۰ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ – اسلحه سازی ۸۶٫۹
واز آنجایی که هر ۳ یک گندم مصرف می کنند پس روی کاغذ قدرت شمشیرزن رومی در پیاده ها از همه بیشتر است.
ولی یک نکته را نباید فراموش کرد یعنی درحالت برابر منابع برای ساخت نیرو در هر سه نژاد باز قدرت تبرزن بیشتر است؛ آن هم بخاطر منابع کمی که در ساخت آن بکار می رود
فرض کنیم ۳نژاد دارای ۶۰۰۰ ازجمع هر ۴ منبع دراختیار دارند: ما می خواهیم بدانیم با این مقدار منبع هر نژاد چند نیرو پیاده می تواند بسازد.

۶۰۰۰ تقسیم بر ۴۹۰= بصورت گردشده ۱۲ تبرزن
۶۰۰۰ تقسیم بر ۵۳۵= بصورت گردشده ۱۱ شمشیرزن گل
۶۰۰۰ تقسیم بر ۶۰۰= ۱۰ شمشیرزن رومن

حالا اگر نیروی بدست آمده را در قدرت هجومی هرکدام ضرب کنیم متوجه می شویم که نژاد توتن دراین حالت{ یعنی وقتی هر ۳ نژاد از لحاظ داشتن منابع برای ساخت سرباز برابر باشند} تعداد و قدرت بیشتری دارد.

۱۲ تبرزن ضربدر ۷۵٫۴= ۹۰۴٫۸ قدرت هجومی ۱۲ تبرزن
۱۱شمشیرزن گل ضربدر ۸۱٫۱=۸۹۲٫۱ قدرت هجومی ۱۱ شمشیرزن
۱۰ شمشیرزن روم ضربدر ۸۶٫۹= ۸۹۰ قدرت هجومیی ۱۰ شمشیرزن رومن

نظرتان را به اختلاف مصرف گندم نژاد توتن با سایر نژادها نیز جلب میکنم. چار که با نیروی هجومی برابر به دلیل بیشتر بودن تعداد سربازان توتن ها مصرف بیشتری از گندم دارند!
یک مقایسه دیگر در خود نژاد توتن (مقایسه گرزدار با تبرزن)
مقدارمنبع مصرفی برای ساخت یک گرزدار ۲۵۰ و قدرت هجومی در سطح ۲۰ اسلحه سازی ۵۲٫۴
مقدارمنبع مصرفی برای ساخت یک تبرزن ۴۹۰ و قدرت هجومی در سطح ۲۰ اسلحه سازی ۷۵٫۴
خوب! اگر دو نفر که هر دو نژاد توتن را انتخاب کرده اند، دارای یک اندازه منبع برای ساخت نیرو دباشند و یک کدام بخواهد گرزدار بسازد و دیگری تبرزن چه پیش خواهد آمد؟
بازهمون ۶۰۰۰ تا منبع رو درنظر می گیریم:

۶۰۰۰تقسیم بر ۲۵۰=۲۴ گرزدار
۶۰۰۰تقسیم بر ۴۹۰=بصورت گرد شده ۱۲ تبرزن

۲۴ ضربدر ۵۲٫۴=  ۱۲۵۷٫۶قدرت هجومی ۲۴ گرزدار
۱۲ ضربدر ۷۵٫۴=۹۰۴٫۸ قدرت هجومی ۱۲ تبرزن

و البته زمان ساخت در سرور اسپید گرزدار ۳۲ ثانیه و تبرزن ۵۴ ثانیه هست آنهم در سطح ۲۰ ساختمان سربازخانه.
فرض کنیم سربازخانه اگرسطح ۵ باشد تقریبا زمان ساخت گرزدار نصف تبرزن خواهد بود.
پس یعنی اگر ما ۶۰۰۰ تا منبع داشته باشیم و بخواهیم گرزدار بسازیم ۲۴ تا و اگربخواهیم تبرزن بسازیم ۱۲ تا و تقریبا چون زمان ساخت گرزدار نصف تبرزنه زمان ساخت هر دونوع نیرو به یک اندازه طول میکشد. وباز هم باید بگم که فقط مسئله گندم مصرفی حائز اهمیت است.
پس بازیکن ها حالا که مقایسه های بالا رو مطالعه کردند، می توانند سته به روش بازی اگرنژاد توتن رو انتخاب کردن گرزدار بسازند و یا تبرزن

مقایسه ی سواره ها بازی
درحالت هجومی
هر  ۳نژاد دارای این سواره ها برای حمله هستند شوالیه توتن – رعد – شوالیه گول – شوالیه رومن- شوالیه سزار رومن – البته بعضی هابرای غارت کردن بخصوص در ابتدای بازی از دلاور و کاهن سواره هم استفاده میکنند که معقول بنظر می آید.

مقایسه شوالیه توتن با شوالیه سزار
گندم مصرفی شوالیه توتن ۳ و گندم مصرفی شوالیه سزار درحالت عادی ۴ وب عداز رسیدن آبشخور اسبان به سطح ۲۰ به ۳ تقلیل خواهد یافت.
منبع کل مصرفی برای ساخت یک شولیه توتن ۱۵۲۵ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ اسلحه سازی ۱۹۱٫۷
منبع کل مصرفی برای ساخت یک شوالیه سزار ۲۱۷۰ وقدرت هجومی درسطح ۲۰ اسلحه سازی ۲۳۲٫۶
باز همان روش استفاده می کنیم با ۱۲۰۰۰ منبع از جمع ۴ منبع

۱۲۰۰۰ تقسیم بر ۱۵۲۵=بصورت گردشده ۸ شوالیه توتن
۱۲۰۰۰ تقسیم بر۲۱۷۰=بصورت گردشده ۶ شوالیه سزار

۶ ضربدر ۲۳۲٫۶ =۱۳۹۵٫۶قدرت هجومی ۶ سزار
۸ ضربدر۱۹۱٫۷=۱۵۳۳٫۶قدرت هجومی ۸ شوالیه توتن

۶ سزارضربدر ۴ گندم مصرفی= ۲۴ گندم مصرفی
۸ شوالیه توتن ضربدر ۳ گندم مصرفی= ۲۴ گندم مصرفی
پس مشخص شد که بازهم طبق همون چیزی که قبلن هم به آن اشاره کرده ام {طراحی این بازی از سوی شرکت المانی} قدرت شوالیه توتن از سزار رومن بیشتره است حتی در اواسط بازی نسبت به رومنی که سطح آبشخوری اسبان روابه ۲۰ رسانده. باز هم توتن به دلیل غارت زیاد و ساخت نیروی بیشتر قدرت بیشتری دارا خواهد بود.
{این مقایسه رو هم میتونید برا شوالیه گل هم انجام بدین}

مقایسه شوالیه گل و رعد
گندم مصرفی رعد۲ و گندم مصرفی شوالیه گل ۳
منبع کل برای ساخت یک رعد ۱۰۹۰ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ اسلحه سازی ۱۱۶٫۳
منبع کل برای ساخت یک شوالیه گل ۱۹۶۵ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ اسلحه سازی ۱۸۰٫۲
حالا اگر یک نفراز جمع ۴ منبع ۱۲۰۰۰تا منبع داشته باشد و بخواهد با رعد یا شوالیه گل بسازد چی پیش خواهد آمد؟
۱۲۰۰۰ تقسیم بر ۱۰۹۰=۱۱ رعد بصورت گرد شده
۱۲۰۰۰ تقسیم بر ۱۹۶۵=۶ شوالیه گل بصورت گرد شده
۱۱ رعدضربدر ۱۱۶٫۷=۱۲۸۳٫۷ قدرت هجومی ۱۱ رعد
۶ شوالیه گل ضربدر ۱۸۰٫۲  = ۱۰۸۱٫۲ قدرت هجومی ۶ شوالیه گل
۱۱ رعد ضربدر ۲ گندم مصرفی= ۲۲ گندم مصرفی
۶ شوالیه گل ضربدر ۳ گندم مصرفی=۱۸ گندم مصرفی
از آجایی که رعد سریعترین نیرو در کل بازی است با صرفه نظر کردن از اختلاف گندم مصرفی، ساخت رعد هم برای غارت و هم برای حمله مقرون به صرفه تر است.

مقایسه بهترین مدافع های بازی
همه قبول دارن که نیزه دار در مقابل سواره نظام و محافظ در مقابل پیاده نظام مدافعین عالی هستند
سوال: چرا از کاهن سواره اسم نیاورده ام؟ زیرا قدرت دفاع کاهن سواره در مقابل پیاده نظام ۱۴۵ است ولی قدرت محافظ ۸۱٫۱

مقدارمنبع کل برای ساخت یک محافظ ۴۶۰ و قدرت دفاع درمقابل پیاده ۸۱٫۱ وقتی سطح زره  ۲۰ باشد
مقدارمنبع کل برای ساخت یک کاهن ۱۰۹۰ و قدرت دفاع درمقابل پیاده ۱۴۵ وقتی سطح زره اش ۲۰ باشد
کاهن سواره ۲ گندم مصرف میکند در صورتی که محافظ یک گندم و هزینه ساخت محافظ نصف کاهن است، پس نتیجه میگیریم ۲ عدد محافظ برابر با یک عدد کاهن:
۲ عدد محافظ با قدرت دفاع درمقابل پیاده ۸۱٫۱=۱۶۲٫۲
۱ عدد کاهن سواره با قدرت دفاعی د رمقابل پیاده ۱۴۵ =۱۴۵
پس روشن است که یا چشم پوشی از سرعت این دو نیرو، قدرت دفاعی محافظ درم قابل پیاده بیشتره  است.

نیزه دار
منبع لازم برای ساخت یک نیزه دار ۳۴۰ و قدرت دفاع در مقابل سواره نظام ۷۵٫۴ وقتی زره سطح ۲۰ باشد
منبع لازم برای ساخت کاهن ۱۰۹۰ وق درت دفاع درمقابل سواره نظام ۷۶٫۱ وقتی زره سطح ۲۰ باشد
بازهم باید دو نیزه دار روبا یک کاهن مقایسه کنید و اینگونه است که می بینیم قدرت نیزه دار به دلیل میزان مصرف گندم بیشتر است.

سرباز پیاده گل
مقدار منبع برای ساخت یک سرباز پیاده ۳۱۵ و قدرت دفاعی درمقابل پیاده ۵۲٫۴ ودر مقابل سواره ۶۳٫۹ وقتی زره سطح ۲۰ داشته باشد

با فرض موجود بودن ۶۰۰۰ منبع:
۶۰۰۰ تقسیم بر ۳۱۵=بصورت گردشده ۱۹ سرباز پیاده
۶۰۰۰ تقسیم بر ۱۰۹۰=بصورت گرد شده ۹ کاهن سواره
مابقی محسابه با شما تا ببینید که قدرت تدافعی ۱۹ سرباز بیشتره است یا ۶ کاهن
درمورد زمان ساخت اما درسطح ۲۰ سربازخانه و اصطبل تقریبا زمان ساخت۶ کاهن با ۱۸ سرباز برابر است. گندم مصرف ۱۹ سرباز ۱۹ گندم و ۶ کاهن هم ۱۲ گندم است، با این وجود تصمیم گیری به عهده شماست.
ظاهرا بهترین حالت دفاعی ترکیبی از نیزه دار و محافظ هست و می توانید با یک هم اتحادی نزدیک به خود و یا یک همسایه در قبال دادن نیروی مدافع مکمل آن را در دهکده ی خودتان داشته باشید.

اگر تازه کار هستید و یا هنوز حرفه ای تر به بازی نگاه نکرده اید، خودتان می توانید با انتخاب نیرو مناسب به این بازی زیبا بپردازین، امیدوارم مطالب بالا در نگرش شما به نیروها تغییر مفیدی ایجاد کرده باشد …




چند حمله در یک ثانیه

برای ارسال چند حمله در یک ثانیه شما احتیاج به فایرفاکس دارید.معمولا اینجور حملات را برای زمانی استفاده میکنند که میخواهند چندین هدف را با منجنیق نا بود کنند. به عنوان مثال شما ۵۰۰۰ منجنیق دارید و می خواهید حریفتان را croplock کنید.

ابتدا موج پاک کننده ( cleaninig wave ) را تنظیم کنید. یادتان باشد در این حمله یک منجنیق انتخاب کنید تا سرعت حرکت همه لشگریان یکی شود. یکبار تائید  را بزنید ولی ارسال نکنید.

سپس حملات بعدی را  با منجنیق انجام دهید به عنوان مثال۱۰ تا حمله که در ان ۵۰۰ منجنیق همراه ۱۰۰ سرباز ارسال میشود را انتخاب کنید. تائید را بزنید سپس هدف ها را انتخاب کنید.

حال فایرفاکس را روی حالت offline بگذارید.

تمام حملات را تایید نهایی کنید. فایرفاکس اعلام میکند که روی حالت آفلاین قرار دارد.بعد از تایید همه حملات فایرفاکس را روی آنلاین قرار دهید.

حال بر روی تب اول رفته ( موج پاک کننده) سپس راست کلیک کنید reload all tabs را انتخاب کنید. پیغام ارسال مجدد اطلاعات از طرف فایرفاکس برای همه تب ها ظاهر میشود. در این لحظه باید تمام پیغام ها را هر چه سریعتر ok کنید.

توجه کنید ok کردن پیغام ها در یک لحظه کوتاه باعت ایجاد چند حمله در یک ثاتیه میشود.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۰۵:۴۶ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


croplock

زمانی که  میخواهید حریفتان را به معنای واقعی فلج کنید از این روش استفاده کنید. در این روش با منجنیق تمام گندم زار ها نابود میشود. انبار غذا نابود میشود. بازار نابود میشود. ساختمان اصلی نابود میشود.

در این حالی تولید گندم منفی میشود و دشمت توانایی گرفتن نیروی کمکی از هم اتحادیانش را تدارد چرا که نیرو ها تلف خواهند شد. همچنین به علت کمبود گندم خطای ” کمبود غذا، ابتدا گندم را ارتقا دهید” ظاهر میشود. حال اگر کسی به این شخص گندم ندهد وی راهی جز حذف اکانت خودش را ندارد.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۰۳:۵۱ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


جاسوس

برای اطلاع از منابع و یا تعداد لشگریان یا سطح قدرت دفاعی یک بازیکن شما باید از جاسوس استفاده کنید.


جاسوس ها فاقد قدرت حمله می باشند ( فلسفه جاسوسی اینه) و فقط قدرت دفاعی کمی دارند.
زمانی که شما یک جاسوس به دهکده ای می فرستید آن دهکده متوجه جاسوسی شما نخواهد شد مگر خود در دهکده جاسوس داشته باشد.
حال اگر تعداد جاسوس موجود در دهکده بیشتر از تعداد جاسوسان شما باشد جاسوسان شما کشته خواهند شد

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۰۳:۰۲ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


دیوار

دیوار مقاومت نیروی دفاعی نیروهای شما را افزایش می دهد.


با بالا بردن سطح دیوار مقدار مقاوت بیشتر خواهد شد.

دیوار شهر ( رومی ها):

سطح دیوار پاداش دفاعی تعداد دژکوب برای تخریب
۱ ۳% ۱
۲ ۶% ۲
۳ ۹% ۲
۴ ۱۳% ۳
۵ ۱۶% ۴
۶ ۱۹% ۶
۷ ۲۳% ۸
۸ ۲۷% ۱۰
۹ ۳۰% ۱۲
۱۰ ۳۴% ۱۴
۱۱ ۳۸% ۱۷
۱۲ ۴۳% ۲۰
۱۳ ۴۷% ۲۳
۱۴ ۵۱% ۲۷
۱۵ ۵۶% ۳۱
۱۶ ۶۰% ۳۵
۱۷ ۶۵% ۳۹
۱۸ ۷۰% ۴۳
۱۹ ۷۵% ۴۸
۲۰ ۸۱% ۵۳

پرچین ( گول ها):

سطح دیوار پاداش دفاعی تعداد دژکوب برای تخریب
۱ ۳% ۱
۲ ۵% ۲
۳ ۸% ۴
۴ ۱۰% ۶
۵ ۱۳% ۸
۶ ۱۶% ۱۱
۷ ۱۹% ۱۵
۸ ۲۲% ۱۹
۹ ۲۵% ۲۳
۱۰ ۲۸% ۲۸
۱۱ ۳۱% ۳۴
۱۲ ۳۴% ۴۰
۱۳ ۳۸% ۴۶
۱۴ ۴۱% ۵۳
۱۵ ۴۵% ۶۱
۱۶ ۴۸% ۶۹
۱۷ ۵۲% ۷۷
۱۸ ۵۶% ۸۶
۱۹ ۶۰% ۹۶
۲۰ ۶۴% ۱۰۶

دیوار گلی ( توتن ها):

سطح دیوار پاداش دفاعی تعداد دژکوب برای تخریب
۱ ۳% ۱
۲ ۴% ۴
۳ ۶% ۸
۴ ۸% ۱۳
۵ ۱۰% ۱۹
۶ ۱۳% ۲۷
۷ ۱۵% ۳۶
۸ ۱۷% ۴۶
۹ ۲۰% ۵۷
۱۰ ۲۲% ۶۹
۱۱ ۲۴% ۸۳
۱۲ ۲۷% ۹۸
۱۳ ۲۹% ۱۱۴
۱۴ ۳۲% ۱۳۲
۱۵ ۳۵% ۱۵۱
۱۶ ۳۷% ۱۷۱
۱۷ ۴۰% ۱۹۲
۱۸ ۴۳% ۲۱۴
۱۹ ۴۶% ۲۳۸
۲۰ ۴۹% ۲۶۳

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۰۰:۱۲ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


جاخالی
هر بار که به شما حمله میشود از جا خالی استفاده کنید.
به این صورت که هر بار که به شما حمله میشود منتظر بمانید تا نیرو های دشمن به فاصله زمانی ۳۰ ثانیه شما برسند.
آنگاه شما نیرو هاتونو به دهکده نزدیک خود ارسال کنید.
بعد از اینکه نیرو های دشمن حمله شان تمام شد ( ۳۰ ثانیه سپری شد)
به داخل اردوگاه بروید بر روی ضربدر قرمز کلیک کنید.
توجه کنید که برای انصراف از حمله فقط ۵۰ ثانیه فرصت دارید.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۹:۰۲ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


خود چیفی

به بیان ساده یعنی: خود دهکده خود را تسخیر کنید.این کار دقیقا شبیه به تسخیر دهکده های دشمن است. نکاتی که در خود چیفی است:

  • تمام تحقیق ها صفر میشود.
  • اقامتگاه باید نابود شود.
  • یک سطح از تمام سطح ساختمانها کم میشود ( قانون جدید تراوین است که حدود ۱ سال است اجرا میشود)

خیلی از دوستان اعلام کردن که این مطلب گنگ هستش. برای واضح تر شدن موضوع این اصطلاح رو با مثالی شرح میدم:

پیش زمینه:

فرض کنید شما ۳ دهکده دارید  A – B – C  دهکده B پایتخت هست و قصر رو درآن  ساخته اید و با سطح ۱۰ قصر مهاجر ساخته اید و دهکده C  رو زده اید.برای اینکه اسلات سطح ۱۰ رو ازاد کنید باید این کارو انچام بدید

۱- یک دهکده جدید بسازید و در آن چیف تربیت کنید. ( یا با اقامتگاه سطح ۲۰ دهکده اول ) سپس با ان چیف دهکده C را چیف کنید. این کار دقیقا شبه به چیف کردن دهکده های یگران می ماند. اقامتگاه باید خراب شود . و دیوار خراب میشه.تمام  نیرو های مربوط به اون دهکده نابود میشوند. تمام تحقیق ها از بین میروند.( دارالفنون – اسلحه سازی – ذره سازی)

حالا اگر دهکده ای که پایتخت باشه و اونو چیف کرده باشین ، و اسلات اون پر باشه.. باید بروید به قصر -> توسعه ، در این قسمت نشان داده میشود که چه دهکده ای با این اسلات گرفته شده.شما باید انرا یا نابود کنید یا مجددا چیف کنید.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۷:۱۹ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


آموزش روند کلی بازی

اول باید این موضوع رو قبول بکنید که ورود به تراوین یعنی ورود به جنگ . جنگی که در اون یا باید نهایتا از خودتون دفاع کنید و یا حمله کننده باشید .
اگه شما تازه وارد بازی شدید ، پس فعلا باید به فکر دفاع باشید اون هم دفاع بدون نیرو . خب این یعنی چی؟
یعنی اینکه در هفته های اول بازی شما هیچ نیرویی و یا در آمدی برای ساخت نیرو ندارید. در این مرحله تنها شانس شما برنامه ریزی صحیح زمان ساخت ساختمانها و ارتقاء منابع و بهره گیری صحیح از قابلیت مخفیگاه است . از نظر من ساخت نیرو در ابتدای بازی بزرگترین اشتباه شما می تونه باشه و دلیل اون اینه که اگه شما نیرو بسازید در حالی که جمعیت بالای 20 - 50 دارید به اصطلاح به گوشتی برای دهکده هایی با جمعیت 150 نفر به بالا که با اصول بازی کرده اند و اکنون هم از نظر اقتصادی قدرتمندند و هم از نظر نظامی ، تبدیل می شوید و این دهکده ها هر وقت که بخواهند به شما حمله می کنند .( این یک تجربه است که با پیشرفت بازی اعتیاد افراد به آن زیاد می شود و اعضایی با جمعیت بالا حتی نیمه شبها هم به این بازی سر گرم هستند.) پس زمانی که شما به اصطلاح برای غارت سایرین نیرو ساخته اید و از آنها حتی چند بار هم استفاده کرده اید ، ناگهان یکی از اعضای جمعیت معتادین سر می رسد و در یکی از شبهایی که شما در حال دیدن خواب هایی در مورد فتوحاتتان در بازی تراوین هستید نیروهایتان را شخم می زند و تمام آنچیزی که با زحمت جمع کرده اید با کشته شدن آنها به باد می رود . ( منظور من از زمان خواب فقط شبها نیست که شما لالا می کنید بلکه هر موقعی را که شما از هدایت تراوین غافل هستید را شامل می شود. )
( حالا یکی نگه خب من همیشه اونا رو می فرستم برای غارت ، که من جوابشو دادم ..... یه لحظه غفلت و یک عمر پشیمانی )

پس به این نتیجه مهم رسیدیم که ساختن نیرو در ابتدای بازی و با جمعیت کمتر از 100 نفر کار 100 % اشتباهی خواهد بود. همونطور که می دونیم در این بازی جمعیت فقط از راه ارتقاء منابع و یا ساخت لشگریان و یا ساختمان سازی بالا می ره و منظور من از جمعیت کمتر از 100 نفر اینه که باید قبل از لشگر سازی قدرت اقتصادی تون در حد بالایی باشه .
( البته در مورد خود من این موضوع بدتر هم بود و خود من تا مرز جمعیتی 250 نفر حتی یه سرباز هم نداشتم ولی چون هم جمعیتم زیاد بود و هم اینکه مخفیگاه قوی داشتم فقط تعداد معدودی حمله بهم می شد و اونهایی هم که می شد نافرجام بود دست خالی برگشتن . البته سودش این بود که من الان هر وقت اراده کنم با قدرت اقتصادیم تو کمتر از یک ساعت 20 تا سرباز از انواعش می سازم.)
(( حالا یکی نگه خب احتمالش بود که یه نفر با منجنیق شهرتو نابود کنه ، چون احتمال چنین چیزی درسته که وجود داره ولی از 1 به میلیون هم کمتره . البته شما می تونید با توجه به آمار جمعیتی دهکده های اطرافتون نسبت به این موضوع مطمئن بشید ))
حالا که یه سری مسائل روشن شد برمی گردیم به موضوع اصلی بحثمون .
همونطور که گفتم تراوین مثل جنگه ، جنگی که در اون شما یا طرف دفاع کنده اید و یا حمله کننده .

خب حالا موافقید که این موضوع رو علمی کنیم . من گفتم جنگ ؛ خب حالا عوامل موثر در جنگ چه چیزهایی هستند :

1-قدرت نظامی
2-قدرت اقتصادی
3-قدرت سیاسی
4-رهبران حکومت
5-موقعیت استراتژیک
6-قدرت اطلاعاتی

1-قدرت نظامی : مهمترین مسئله برای پیروز شدن در هر جنگی برتری قدرت نظامی می باشد
( مخصوصا در این بازی که آرنولد نداریم تا همه نیروهام متخاصم و متجاوز و خلاصه لعنتی دشمن رو با یه خشاب تفنگ از دم به اصطلاح گوزپیچ کنه . ) منظور من اینه که این بازی دقیقا بر اساس ریاضیات نوشته شده و در اون هر نیرو به یه کار میاد و یه میزان قدرت داره و از اون میزان تحت هیچ شرایطی تجاوز نمی کنه .
قدرت نظامی فقط شامل این نمی شه که نیروهای کدوم طرف بیشتره چون اگه اینطور بود چین با 60 میلیون ارتش جای نفس کشیدن رو به نیروهای آمریکایی نمی داد ولی در یه جنگ احتمالی بین این دو کشور همه این موضوع رو می دونن که تکنولوژی حرف آخر رو میزنه و اگه شما هم مثل من یکم اطلاعات نظامی داشتید و می دونستید ارتش آمریکا داره رو چه چیزهایی کار می کنه کلتون سوت می کشید .
خلاصه این مطلب هم اینه که قدرت نظامی فقط شامل تعداد نیست بلکه شامل سلاحهای مورد استفاده و تکنولوژی هم می شه . بنابراین نسبت به زره سازی و اسلحه سازی بی توجه نباشید . دیوار دفاعی شهر نیز می تونه به عنوان وزنه ای به طرف دفاع کننده کمک کنه تا نیروهای دشمن رو با تعداد کمتری نیرو از بین ببرند.
همونطور که گفتم هر نیرویی به یه کار می یاد ؛ پس همیشه سعی کنید تعادل بین نیروهای هجومی و یا دفاعی تون رو بسته به سلیقتون که دوست دارید شما حمله کنید و یا دفاع کنید متناسب کنید . سعی کنید هم نیرویی داشته باشید که ضد سواره نظام باشه و هم نیرویی که ضد پیاده نظام دشمن باشه و تا اونجا که می تونید اونها رو نسبت به دشمنتون مجهز تر کنید .

2-قدرت اقتصادی : دومین عامل پیروزی در هر جنگی قدرت اقتصادیه . هرچی قدرتتون در این ضمینه بیشتر باشه خیالتون راحتتر خواهد بود و باور کنید ارزشش رو داره که به خاطرش یکم حوصله به خرج بدید و براش تلاش کنید. چرا؟
چون دیگه نمی ترسین مثلا به یه جا حمله کنید و 100 تا نیروهاتون بمیرن . دیگه زیاد معطل چیزی به نام تامین اعتبار نمی شید . و مهمتر از همه اینه که دیگه زیاد لازم نیست به غارت برید و دشمن تراشی کنید . تو 1 ساعت می تونید اونقدر سرباز بسازید که بقیه داخل 1 روز می سازن و خلاصه معنی ثروتمند بودن رو می فهمید و به ضرب المثل * یه سال بخور نون و تره ، صد سال بخور نون و کره * ایمان می آرید. می تونید خودتون اتحاد بزنید و از بقیه بخوایین بیان تو اتحادتون ( به جای اینکه خودتون برید تو سایر اتحادها )
در این مورد هم یه مثالی تو دنیای خودمون بزنم تا روشن شید : یکی از علل عدم حمله آمریکا به ایران قدرت اقتصادی ایرانه چون صندوق ذخیره ارزی ایران قادره هزینه های ایران رو تا چندسال بدون مشکل در یه جنگ احتمالی تامین کنه .

3-قدرت سیاسی : شاید خیلی ها معنی این دو کلمه رو تو این بازی درک نکرده باشن ولی یکی از مهمترین مسائل در این بازی داشتن رابطه مناسب با دهکده های اطرافتونه . سعی کنید تو جدول 7x7 اطرافتون با همه دوست باشید و یا حتی تو یه اتحاد باشید .چرا؟
چون هر وقت شما نقشه رو باز می کنید این دهکده ها رو می بینید و اونا هم همینطور و خیلی بده که دشمن آدم همیشه مثل خار تو چشمش باشه . از این موضوع هم که بگذریم این دهکده ها به زمان بسیار کمی برای انجام یک حمله غافلگیر کننده به ضد شما نیاز دارند و معمولا این میزان زیر 1 ساعته و در اینصورت شما مجبورید مدام آنلاین بشید تا خیالتون راحت بشه . مزیت این حالت برای اتحاد منصرف کردن دیگران برای حمله به شماست چون باعث می شه هر وقت یه نفر توی نقشه دنبال یه هدف می گرده با دیدن دو دهکده از یه اتحاد احتمال اینو بده که برای هم نیروی کمکی ارسال کنن و این موضوع باعث انصراف اون از حمله میشه و در نهایت این موضوع که رسیدن نیروهای کمکی به زمان بسیار کمی نیازمند خواهد بود. سیاست انعطاف پذیری رو دنبال کنید وحتی با دشمناتون هم با احترام برخورد کنید و اگه یه نفر ازتون کمک خواست بهش کمک کنید چون یه زمانی شما هم احتیاج به کمک خواهید داشت .
در این مورد هم یه مثالی تو دنیای خودمون می زنم : کشور خود ما الان به خاطر مواضع هسته ای توسط بسیاری از کشورهای پیشرفته تحریم شده است و بنابراین ایران هم داره روی بقیه کشور های جهان سومی برای حمایت بین المللی سرمایه گذاری می کنه .

4-رهبران حکومت : یکی از مهمترین عوامل پیروزی در هر جنگی سران و رهبران اون دهکده هستند و نهایتا اون افراد هستند که تصمیم می گیرند دکمه رو فشار بدن یا نه . ( اصطلاحی برای این موضوع که چه کسی حرف آخر رو می زنه و بمب اتم رو شلیک می کنه . )
در این مورد نمی شه به هوش بازیکنا چیزی یاد داد تا کامل تر بشه و این موضوع هوش و ابتکار کاملا یه چیز خدادادیه که الحمد الله تو نژاد آریایی تنها چیزی که کم نداریم IQ و هوشه . در این مرد چیز زیادی برای گفتن وجود نداره و فقط این موضوع رو بدونید که شما مسئول اتفاقاتی هستید که برای دهکدتون می افته . برای هر کدوم از نیروهاتون ارزش قائل بشید و فکر کنید که اونا هم واقعا آدمن تا جونشون رو تو یه تصمیم گیری عجولانه از بین نبرید.

5-موقعیت استراتژیک : یکی از مهمترین موضوعات این بازی همین محلی است که در آن بازی می کنید چون ممکن است که کنار چهار دهکده توتن قرار بگیرید که همگی جمعیتی بالای 200 نفر دارند و برای غارت شما از هم سبقت می گیرند ؛ و یا ممکن است کنار چهارتا دهکه تازه وارد مثل خودتون قرار بگیرید که در این صورت که بسیار نادر است شما حتی می توانید باجمعیت بسیار کم غارت هم بکنید .پس این موضوع کاملا شانسی است ولی می توان آن را با استفاده از روابط سیاسی مناسب حل نمود . همچنین ممکن است به طور شانسی کنار یکی از رفیقای قدرتمندتون بیافتید و یا کنار یه سرزمین متروکه 15 گندمی قرار بگیرید .

6-قدرت اطلاعاتی : در هر جنگی یکی از از عوامل موفقیت میزان آگاهی از نیروهای دشمن و تعداد آنها و تجهیزات آنها است . اگر به صورت چشم بسته به یک دهکده حمله کنید ممکن است هر بلایی که انتظار آن را ندارید به سر شما نازل شود . هیچوقت برای حمله به یه دهکده حتی بسیار کوچکتر از خود بدون اطلاعات جاسوسی کامل اقدام نکنید چون ممکن است آن دهکده دارای نیروی کمکی باشد و شما انتظار آن را ندارید . مثلا خود من می خواهم یه نیروی حداقل 100 نفری دفاعی رو تو دهکده پسر داییم مستقر کنم تا حال مهاجمینی که به طور متوسط هر 1 ساعت غارتش می کنن رو بگیرم .

یه مثال بارز برای این مورد تاریخه جنگ جهانی دومه که در نبرد کرت که بین نیروهای آلمانی و شوروی روی داد به علت لو رفتن تاریخ حمله و نیروهای عمل کننده آلمانی ، نیروهای شوروی در این نبرد پیروز شدند .

حال که این مسائل رو بهتون گفتم وقتشه تا چند نکته هم بهشون اضافی کنم تا مطلبم کامل بشه .


اینم بقیه اش

1-سعی کنید وقتی توسط یه دهکده دیگه مورد حمله قرار می گیرید و مثلا تا رسیدن دشمن 1 ساعت وقت دارید اگه جمعیت دهکده شما از دشمنتون حتی بیشتره ، از درگیری بپرهیزید و بزارید یه مقدار منابع ازتون بلند کنه تا خیال کنه که کل جمعیت شما کشاورز و کارگره . این موضوع باعث می شه تا اون دوباره به شما حمله کنه ولی با تعداد نفرات کمتر ( به اندازه مقدار غارت شده اولیه ). شما در موج دوم حمله دشمن منتظر اون می مونید و براحتی وبا کمترین تلفات نیروهای کم دشمن رو نابود می کنید و بعدش هم به دهکدش حمله می کنید و هرچی رو که دشمن ازتون برده رو با سودش پس می گیرید . مزیت این تاکتیک غافلگیری دشمن و تلفات کمتر شماست و من خودم این کار رو کردم و نتیجه گرفتم . ( البته با توجه به خواندن این مطلب و فهمیدن سایر اعضاء انتظار نداشته باشید که این تاکتیک همیشه جواب بده . )

2-اگه کسی بهتون حمله کرد و غارتتون کرد اول سعی کنید باهاش دوست بشیید ولی اگه نتیجه نگرفتید تحریکش کنید تا دوباره با تمام قواء بهتون حمله کنه و شما با استفاده از امتیاز دفاعی دیوار نیروهاش رو نابود کنید ویا با تمام قدرت بهش حمله کنید و بعد از حمله اول اگه پیروز شدید و نیروهاش رو کشتید هر 2 ساعت یه حمله بهش بکنید تا دیگه نتونه بلند بشه و اگه هم منجنیق دارید که دیگه چه بهتر . پس اول سعی کنید که با کسی دشمن نشوید ولی اگر با کسی دشمن شدید در حد نابودی او پیش بروید واجازه ندهید که بلند شود. دلیل حمله های مجدد این است که یا او دوباره در حال سرباز سازی است و یا جمع آوری منابع برای سرباز سازی ، که در آن صورت یا غارت می شود و یا سرباز های کم او نابود .

3-وارد اتحادهایی بشوید که همگی در یک موضوع دارای نظریات مشترک هستند . مثلا اتحادی به نام jba وجود دارد که همگی علاقه شدیدی به هیتلر و نژاد آریایی و آلمان دارند و ورود به اینگونه اتحادها مسلما بسیار لذت بخش تر از ورود به سایر اتحادها به خاطر حفاظت از خود است . پس بدنبال اتحادهایی باشید که با علایق و نظریات شما همخوانی داشته باشد .

4-همیشه اول حسابی برنامه ریزی کنید و بعد فکر کنید و در آخر عمل کنید . چه برای حمله و چه برای دفاع و چه برای ساختمان سازی و ارتقاء.

5-اگر دارای دشمن بزرگی در منطقه هستید بگذارید تا او ابتدا حمله کند تا شما از امتیاز دفاعی دیوار و یا تله ( گول ) استفاده کنید .

6-اگر گول هستید و تله دارید بگذارید تا دشمنتان به شما حمله کند و تعدادی از آنها در تله ها گرفتار شوند در این صورت شما دارای برتری در دو موضوع حیاتی می شوید : الف - نیروهای حمله کننده دشمن . ب- نیروهای دفاع کننده دشمن بعد از حمله

همانطور که شما نیز فهمیدید دشمن بعد از حمله و گرفتار شدن تعدادی از نیروهایش در تله و کشته شدن تعداد دیگری از آنها در شهرتان دارای قدرت دفاعی کمتری نسبت به قبل است و شما اینک می توانید با یک فشار کوچک کار را تمام کنید وبعد از از حمله اول نیروهای به دام افتاده در تله را آزد کنید تا به شهرشان برگردند و آنها را دوباره با یک حمله مجدد نابود کنید . ( البته اگر منجنیق ندارید چون اگر دارید پس از حمله شما با منجنیق به شهر آنها ، منابع گندم آنها نابود می شود و نیروهای در بند شما با قطع جیره غذایی از بین خواهند رفت . )

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۱:۵۰ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


بازار

یکی از مهمترین ساختمانهای یک دهکده بازار است که می توان در آن علاوه بر ارسال و دریافت منابع از دیگران، منابع مازاد را خرید و فروش کرد.
برای ایجاد بازار باید ساختمان اصلی لول ۳ انبار غذا لول ۱ انبار سطح ۱ باشد.
با هر بار بالا بردن سطح بازار تعداد بازرگانان شما بیشتر می شود که بالطبع می توانید منابع بیشتری را ارسال کنید.
مقدار نقل منابع و سرعت نقل بستگی به نژاد مورد نظر دارد که می توان به ترتیب زیر آنها را مشخص نمود:
ژرمنها: هر تاجر ۵۰۰ منبع
گولها: هر تاجر ۷۵۰ منبع
توتنها: هر تاجر ۱۰۰۰ منبع
زمانی که وارد تجارتخانه می شوید ۴ گزینه پیش روی شما خواهد بود با عنوانهای:
۱. ارسال منابع: که در این قسمت می توانید منابع مورد نیاز را بسته به تعداد بازرگانانتان و مقداری که معین می کنید به هر نقطه که مختصات یا نام دهکده را تعیین می کنید ارسال دارید.
۲. خرید: در این قسمت شما می توانید منابهی را که احتیاج دارید از دیگران بخرید، البته قبل از خرید مطمئن شوید دهکده ای را که از آن خرید می کنید زیاد از شما فاصله نداشته باشد چون ممکن است ساعتها در انتظار بمانید.
۳. پیشنهاد: در این قسمت شما می توانید با ارسال بازرگانان خود و تعیین مقدار منبعی که قصد فروش دارید و تعیین معادل آن (که حداکثر دوبرابر منبعی که پیشنهاد می دهید هست) در بازار شرکت نمائید.
۴. تعدیل منابع: در این قسمت می توانید منابعی را که دارید را به اندازه های دلخواه تغییر دهید البته این قسمت برای هر بار معادل سازی ۳ طلا از شما می گیرد و با تمام شدن طلاهایتان دیگر قادر به تعدیل منابع نخواهید بود.
با بالا بردن بازار تا سطح ۲۰ و اصطبل تا سطح ۱۰ می توانید دفتر تجارت بسازید که با ساخت آن به سرعت انتقال و حجم منابع افزوده خواهد شد.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۹:۵۵ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


Counter Attack

این حمله را زمانی انجام میدهید که زیر حملات بی وفقه دشمن هستید.

همانطور که میدانید بهترن دفاع حمله است. و برای اینکه بتواید از زیر حملات دشمن نجات پیدا کنید باید نیروهای هجومی آنرا از بین ببرید. به طور کلی باید به گونه ای عمل کنید که حمله شما ۲-۳ ثانیه بعد از برگشت نیروهای دشمن به خانه بنشیند. برای انجام این کار ۳ حالت وجود دارد. در ابتدا شما باید نوع لشگریان را تشخیص دهید. چرا که سرعت لشگریان در محاسبه نیاز است. ( برای تشخیص نوع لشگریان و دانستن مسافت از تراوین بیوند استفاده کنید)  برای اینکه زیاد پیچیده نشود این کار را با مثالی شرح میدم:

پیش زمینه:

دهکده شما در مختصات x=20 و y=48 قرار دارد و دهکده دشمن در مختصات x=30 و y=43 قرار دارد. مسافت زمانی بین شما و دشمن از  فرمول فاصله بین ۲ نقطه بدست می آید. در این مثال = ۱۱.۱۸

فرضا نوع نژاد دشمن رومی هست. دشمن با لژیون حمله می کند، سرعت لژیون ۶ فرسنگ است یعنی باید ۱۱.۱۸ رو بر ۶ تقسیم کنیم. حاصل برابر ۱.۸۶ ساعت یا بطور ذقیق تر ۱ ساعت و ۵۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه میشود خوب حالا شما مسافت زمانی رو بدست آوردید.

حالت اول : اکنون شما باید زمان حمله را طوری تنظیم کنید ۱ ساعت و ۵۱ دقیقه و ۳۸ ثانیه (به اختلاف ۲ ثانیه بیشتر توجه کنید) بعد از نشتن حمله دشمن ، حمله شما به دهکده دشمن بشیند. شبیه این می ماند که نیروهای شما به تعقیب نیروهای دشمن بروند.در این حالت دشمن تنها ۲ ثانیه فرصت دارد که نیروهای خود را نجات دهد. حال اگر سرعت ها یکسان نباشد باید چه کار کرد؟؟

حالت دوم و سوم : اگر سرعت نیروی شما  کمتر بود شما باید به اندازه همان اختلاف زمانی زودتر حمله کنید یا اگر سرعت نیرو های شما بیشتر بود باید دیرتر حمله کنید.

نکته ای که در Counter attack مهم است اینکه در هنگام زدن حمله بر روی دهکده ای دیگر نباشید.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۴:۳۷ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


چه جوری بفهمم که دوستم تو دهکدشه یا نه

واسه اینکه بفهمین که دوستتون online هست یا نه اینکارو بکنید:
1. برین تو قسمت نامه ها
2. برین تو قسمت نوشتن
3. یک عکس کوچولو روبروی جایی که دریافت کننده و موضوع نوشته شده، وجود داره. روی اون کلیک کنید. حالا یه جدول باز شده که بالاش نوشته Address Book
4. روی یکی از خونه های جدول کلیک کنید و اسم دوستتونو که میخواین ببینیند online هست یا نه بنویسید .
5. منتظر شید که دوستتون مراحل 1 تا 3 رو انجام بده و درخواست شما رو قبول کنه
6. وقتی دوستتون پذیرفت، هر وقت بخواین که بفهمین که دوستتون online هست یا نه کافیه مراحل 1 تا 3 رو انجام بدید اگه جلوی اسم دوستتون یک دایره آبی بود یعنی online هست.

خوبی این کار مخصوصا برای جانشین هاست که اول چک کنند که آیا دارنده اکانت خودش online هست یا نه اگر نبود login شن. وگرنه ممکنه دردسرهایی برای دارنده اکانت مخصوصا وقتی که تعداد دهکده هاش بیشتر از یکیه بوجود بیاد.