تراوین

بازی سرگرمی

تراوین

بازی سرگرمی

مقایسه نیرو های تمام نژاد های تراوین


مهاجم ها
درمورد زمان ساخت هر نیرو چه در سرور عادی و اسپید در تحلیل نهایی قدرت یک اکانت تاثیر آنچنانی ندارد؛ پس بیشتر توجه ما درمقایسه نیروها به گندم مصرفی وسرعت هر نیرو معطوف خواهد بود.
درابتدای بازی بخاطر نوع طراحی هر نژاد فقط گرزدار، سرباز پیاده و سرباز لژیون دردسترس بازیکن ها هستند و عملن باساخت نیروها درابتدای بازی نژاد توتن بیشترین هجوم ،نژاد گل ها بیشترین دفاع و نژاد رومن مابین این ها و متمایل به دفاع هستند ولی رفته رفته با گذشتن ازهفته های اول بازی تمام بازیکن های حرفه ای قادر به ساخت تمام نیروها هستند وبر حسب سبک ون ژادی که دارند درساخت نیروها هم انتخاب خود را انجام خواهند داد.
درابتدا بین ۶ نیروی پیاده ۳ نژاد بحث خواهیم کرد:
هر ۶ نیرو پیاده دارای گندم مصرفی ۱ هستند
- نژاد گول وضعیتش کاملن مشخص است چون سرباز پیاده بیشترین کارایی رو در دفاع بخصوص درابتدای بازی و شمشیرزن گل تنها پیاده هجومی این نژاد است.

- نژاد رومن سرباز لژیون یک همه کار درا بتدای کار وا نعطاف پذیری خوبی درهجوم و دفاع دارد اما شمشیرزن رومن قویترین نیروی درحالت هجومی و درسطح ۲۰ اسلحه سازی است.
- نژاد توتن گرزدار و تبرزن هر دو هجومی هستند اما در ابتدای بازی بخاطر سهل الوصول بودن گرزدارا زلحاظ فنی یک امتیاز عالی برای رشد سریع توتن است.
و اما مقایسه
معمولن مقایسه برای نشان دادن وضعیت هرنیرو در مقابل نیروی دیگر و نشان دادن ویژگی های هجومی و دفاعی هرنژاد است و ما طبق مقدمه ذکر شده بین ۳ نیرو تبرزن توتن، شمشیرزن گل و شمشیرزن رومن بحث می کنیم
تبرزن: مصرف منابع برای ساختش ۴۹۰ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ – اسلحه سازی ۷۵٫۴
شمشیرزن گل: مصرف منابع برای ساختش ۵۳۵ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ – اسلحه سازی ۸۱٫۱
شمشیرزن رومن: مصرف منابع برای ساخت ۶۰۰ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ – اسلحه سازی ۸۶٫۹
واز آنجایی که هر ۳ یک گندم مصرف می کنند پس روی کاغذ قدرت شمشیرزن رومی در پیاده ها از همه بیشتر است.
ولی یک نکته را نباید فراموش کرد یعنی درحالت برابر منابع برای ساخت نیرو در هر سه نژاد باز قدرت تبرزن بیشتر است؛ آن هم بخاطر منابع کمی که در ساخت آن بکار می رود
فرض کنیم ۳نژاد دارای ۶۰۰۰ ازجمع هر ۴ منبع دراختیار دارند: ما می خواهیم بدانیم با این مقدار منبع هر نژاد چند نیرو پیاده می تواند بسازد.

۶۰۰۰ تقسیم بر ۴۹۰= بصورت گردشده ۱۲ تبرزن
۶۰۰۰ تقسیم بر ۵۳۵= بصورت گردشده ۱۱ شمشیرزن گل
۶۰۰۰ تقسیم بر ۶۰۰= ۱۰ شمشیرزن رومن

حالا اگر نیروی بدست آمده را در قدرت هجومی هرکدام ضرب کنیم متوجه می شویم که نژاد توتن دراین حالت{ یعنی وقتی هر ۳ نژاد از لحاظ داشتن منابع برای ساخت سرباز برابر باشند} تعداد و قدرت بیشتری دارد.

۱۲ تبرزن ضربدر ۷۵٫۴= ۹۰۴٫۸ قدرت هجومی ۱۲ تبرزن
۱۱شمشیرزن گل ضربدر ۸۱٫۱=۸۹۲٫۱ قدرت هجومی ۱۱ شمشیرزن
۱۰ شمشیرزن روم ضربدر ۸۶٫۹= ۸۹۰ قدرت هجومیی ۱۰ شمشیرزن رومن

نظرتان را به اختلاف مصرف گندم نژاد توتن با سایر نژادها نیز جلب میکنم. چار که با نیروی هجومی برابر به دلیل بیشتر بودن تعداد سربازان توتن ها مصرف بیشتری از گندم دارند!
یک مقایسه دیگر در خود نژاد توتن (مقایسه گرزدار با تبرزن)
مقدارمنبع مصرفی برای ساخت یک گرزدار ۲۵۰ و قدرت هجومی در سطح ۲۰ اسلحه سازی ۵۲٫۴
مقدارمنبع مصرفی برای ساخت یک تبرزن ۴۹۰ و قدرت هجومی در سطح ۲۰ اسلحه سازی ۷۵٫۴
خوب! اگر دو نفر که هر دو نژاد توتن را انتخاب کرده اند، دارای یک اندازه منبع برای ساخت نیرو دباشند و یک کدام بخواهد گرزدار بسازد و دیگری تبرزن چه پیش خواهد آمد؟
بازهمون ۶۰۰۰ تا منبع رو درنظر می گیریم:

۶۰۰۰تقسیم بر ۲۵۰=۲۴ گرزدار
۶۰۰۰تقسیم بر ۴۹۰=بصورت گرد شده ۱۲ تبرزن

۲۴ ضربدر ۵۲٫۴=  ۱۲۵۷٫۶قدرت هجومی ۲۴ گرزدار
۱۲ ضربدر ۷۵٫۴=۹۰۴٫۸ قدرت هجومی ۱۲ تبرزن

و البته زمان ساخت در سرور اسپید گرزدار ۳۲ ثانیه و تبرزن ۵۴ ثانیه هست آنهم در سطح ۲۰ ساختمان سربازخانه.
فرض کنیم سربازخانه اگرسطح ۵ باشد تقریبا زمان ساخت گرزدار نصف تبرزن خواهد بود.
پس یعنی اگر ما ۶۰۰۰ تا منبع داشته باشیم و بخواهیم گرزدار بسازیم ۲۴ تا و اگربخواهیم تبرزن بسازیم ۱۲ تا و تقریبا چون زمان ساخت گرزدار نصف تبرزنه زمان ساخت هر دونوع نیرو به یک اندازه طول میکشد. وباز هم باید بگم که فقط مسئله گندم مصرفی حائز اهمیت است.
پس بازیکن ها حالا که مقایسه های بالا رو مطالعه کردند، می توانند سته به روش بازی اگرنژاد توتن رو انتخاب کردن گرزدار بسازند و یا تبرزن

مقایسه ی سواره ها بازی
درحالت هجومی
هر  ۳نژاد دارای این سواره ها برای حمله هستند شوالیه توتن – رعد – شوالیه گول – شوالیه رومن- شوالیه سزار رومن – البته بعضی هابرای غارت کردن بخصوص در ابتدای بازی از دلاور و کاهن سواره هم استفاده میکنند که معقول بنظر می آید.

مقایسه شوالیه توتن با شوالیه سزار
گندم مصرفی شوالیه توتن ۳ و گندم مصرفی شوالیه سزار درحالت عادی ۴ وب عداز رسیدن آبشخور اسبان به سطح ۲۰ به ۳ تقلیل خواهد یافت.
منبع کل مصرفی برای ساخت یک شولیه توتن ۱۵۲۵ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ اسلحه سازی ۱۹۱٫۷
منبع کل مصرفی برای ساخت یک شوالیه سزار ۲۱۷۰ وقدرت هجومی درسطح ۲۰ اسلحه سازی ۲۳۲٫۶
باز همان روش استفاده می کنیم با ۱۲۰۰۰ منبع از جمع ۴ منبع

۱۲۰۰۰ تقسیم بر ۱۵۲۵=بصورت گردشده ۸ شوالیه توتن
۱۲۰۰۰ تقسیم بر۲۱۷۰=بصورت گردشده ۶ شوالیه سزار

۶ ضربدر ۲۳۲٫۶ =۱۳۹۵٫۶قدرت هجومی ۶ سزار
۸ ضربدر۱۹۱٫۷=۱۵۳۳٫۶قدرت هجومی ۸ شوالیه توتن

۶ سزارضربدر ۴ گندم مصرفی= ۲۴ گندم مصرفی
۸ شوالیه توتن ضربدر ۳ گندم مصرفی= ۲۴ گندم مصرفی
پس مشخص شد که بازهم طبق همون چیزی که قبلن هم به آن اشاره کرده ام {طراحی این بازی از سوی شرکت المانی} قدرت شوالیه توتن از سزار رومن بیشتره است حتی در اواسط بازی نسبت به رومنی که سطح آبشخوری اسبان روابه ۲۰ رسانده. باز هم توتن به دلیل غارت زیاد و ساخت نیروی بیشتر قدرت بیشتری دارا خواهد بود.
{این مقایسه رو هم میتونید برا شوالیه گل هم انجام بدین}

مقایسه شوالیه گل و رعد
گندم مصرفی رعد۲ و گندم مصرفی شوالیه گل ۳
منبع کل برای ساخت یک رعد ۱۰۹۰ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ اسلحه سازی ۱۱۶٫۳
منبع کل برای ساخت یک شوالیه گل ۱۹۶۵ و قدرت هجومی درسطح ۲۰ اسلحه سازی ۱۸۰٫۲
حالا اگر یک نفراز جمع ۴ منبع ۱۲۰۰۰تا منبع داشته باشد و بخواهد با رعد یا شوالیه گل بسازد چی پیش خواهد آمد؟
۱۲۰۰۰ تقسیم بر ۱۰۹۰=۱۱ رعد بصورت گرد شده
۱۲۰۰۰ تقسیم بر ۱۹۶۵=۶ شوالیه گل بصورت گرد شده
۱۱ رعدضربدر ۱۱۶٫۷=۱۲۸۳٫۷ قدرت هجومی ۱۱ رعد
۶ شوالیه گل ضربدر ۱۸۰٫۲  = ۱۰۸۱٫۲ قدرت هجومی ۶ شوالیه گل
۱۱ رعد ضربدر ۲ گندم مصرفی= ۲۲ گندم مصرفی
۶ شوالیه گل ضربدر ۳ گندم مصرفی=۱۸ گندم مصرفی
از آجایی که رعد سریعترین نیرو در کل بازی است با صرفه نظر کردن از اختلاف گندم مصرفی، ساخت رعد هم برای غارت و هم برای حمله مقرون به صرفه تر است.

مقایسه بهترین مدافع های بازی
همه قبول دارن که نیزه دار در مقابل سواره نظام و محافظ در مقابل پیاده نظام مدافعین عالی هستند
سوال: چرا از کاهن سواره اسم نیاورده ام؟ زیرا قدرت دفاع کاهن سواره در مقابل پیاده نظام ۱۴۵ است ولی قدرت محافظ ۸۱٫۱

مقدارمنبع کل برای ساخت یک محافظ ۴۶۰ و قدرت دفاع درمقابل پیاده ۸۱٫۱ وقتی سطح زره  ۲۰ باشد
مقدارمنبع کل برای ساخت یک کاهن ۱۰۹۰ و قدرت دفاع درمقابل پیاده ۱۴۵ وقتی سطح زره اش ۲۰ باشد
کاهن سواره ۲ گندم مصرف میکند در صورتی که محافظ یک گندم و هزینه ساخت محافظ نصف کاهن است، پس نتیجه میگیریم ۲ عدد محافظ برابر با یک عدد کاهن:
۲ عدد محافظ با قدرت دفاع درمقابل پیاده ۸۱٫۱=۱۶۲٫۲
۱ عدد کاهن سواره با قدرت دفاعی د رمقابل پیاده ۱۴۵ =۱۴۵
پس روشن است که یا چشم پوشی از سرعت این دو نیرو، قدرت دفاعی محافظ درم قابل پیاده بیشتره  است.

نیزه دار
منبع لازم برای ساخت یک نیزه دار ۳۴۰ و قدرت دفاع در مقابل سواره نظام ۷۵٫۴ وقتی زره سطح ۲۰ باشد
منبع لازم برای ساخت کاهن ۱۰۹۰ وق درت دفاع درمقابل سواره نظام ۷۶٫۱ وقتی زره سطح ۲۰ باشد
بازهم باید دو نیزه دار روبا یک کاهن مقایسه کنید و اینگونه است که می بینیم قدرت نیزه دار به دلیل میزان مصرف گندم بیشتر است.

سرباز پیاده گل
مقدار منبع برای ساخت یک سرباز پیاده ۳۱۵ و قدرت دفاعی درمقابل پیاده ۵۲٫۴ ودر مقابل سواره ۶۳٫۹ وقتی زره سطح ۲۰ داشته باشد

با فرض موجود بودن ۶۰۰۰ منبع:
۶۰۰۰ تقسیم بر ۳۱۵=بصورت گردشده ۱۹ سرباز پیاده
۶۰۰۰ تقسیم بر ۱۰۹۰=بصورت گرد شده ۹ کاهن سواره
مابقی محسابه با شما تا ببینید که قدرت تدافعی ۱۹ سرباز بیشتره است یا ۶ کاهن
درمورد زمان ساخت اما درسطح ۲۰ سربازخانه و اصطبل تقریبا زمان ساخت۶ کاهن با ۱۸ سرباز برابر است. گندم مصرف ۱۹ سرباز ۱۹ گندم و ۶ کاهن هم ۱۲ گندم است، با این وجود تصمیم گیری به عهده شماست.
ظاهرا بهترین حالت دفاعی ترکیبی از نیزه دار و محافظ هست و می توانید با یک هم اتحادی نزدیک به خود و یا یک همسایه در قبال دادن نیروی مدافع مکمل آن را در دهکده ی خودتان داشته باشید.

اگر تازه کار هستید و یا هنوز حرفه ای تر به بازی نگاه نکرده اید، خودتان می توانید با انتخاب نیرو مناسب به این بازی زیبا بپردازین، امیدوارم مطالب بالا در نگرش شما به نیروها تغییر مفیدی ایجاد کرده باشد …




نظرات 1 + ارسال نظر
ممنون جمعه 12 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 03:25 ب.ظ

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد