تراوین

بازی سرگرمی

تراوین

بازی سرگرمی

چند حمله در یک ثانیه

برای ارسال چند حمله در یک ثانیه شما احتیاج به فایرفاکس دارید.معمولا اینجور حملات را برای زمانی استفاده میکنند که میخواهند چندین هدف را با منجنیق نا بود کنند. به عنوان مثال شما ۵۰۰۰ منجنیق دارید و می خواهید حریفتان را croplock کنید.

ابتدا موج پاک کننده ( cleaninig wave ) را تنظیم کنید. یادتان باشد در این حمله یک منجنیق انتخاب کنید تا سرعت حرکت همه لشگریان یکی شود. یکبار تائید  را بزنید ولی ارسال نکنید.

سپس حملات بعدی را  با منجنیق انجام دهید به عنوان مثال۱۰ تا حمله که در ان ۵۰۰ منجنیق همراه ۱۰۰ سرباز ارسال میشود را انتخاب کنید. تائید را بزنید سپس هدف ها را انتخاب کنید.

حال فایرفاکس را روی حالت offline بگذارید.

تمام حملات را تایید نهایی کنید. فایرفاکس اعلام میکند که روی حالت آفلاین قرار دارد.بعد از تایید همه حملات فایرفاکس را روی آنلاین قرار دهید.

حال بر روی تب اول رفته ( موج پاک کننده) سپس راست کلیک کنید reload all tabs را انتخاب کنید. پیغام ارسال مجدد اطلاعات از طرف فایرفاکس برای همه تب ها ظاهر میشود. در این لحظه باید تمام پیغام ها را هر چه سریعتر ok کنید.

توجه کنید ok کردن پیغام ها در یک لحظه کوتاه باعت ایجاد چند حمله در یک ثاتیه میشود.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۰۵:۴۶ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


croplock

زمانی که  میخواهید حریفتان را به معنای واقعی فلج کنید از این روش استفاده کنید. در این روش با منجنیق تمام گندم زار ها نابود میشود. انبار غذا نابود میشود. بازار نابود میشود. ساختمان اصلی نابود میشود.

در این حالی تولید گندم منفی میشود و دشمت توانایی گرفتن نیروی کمکی از هم اتحادیانش را تدارد چرا که نیرو ها تلف خواهند شد. همچنین به علت کمبود گندم خطای ” کمبود غذا، ابتدا گندم را ارتقا دهید” ظاهر میشود. حال اگر کسی به این شخص گندم ندهد وی راهی جز حذف اکانت خودش را ندارد.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۰۳:۵۱ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


جاسوس

برای اطلاع از منابع و یا تعداد لشگریان یا سطح قدرت دفاعی یک بازیکن شما باید از جاسوس استفاده کنید.


جاسوس ها فاقد قدرت حمله می باشند ( فلسفه جاسوسی اینه) و فقط قدرت دفاعی کمی دارند.
زمانی که شما یک جاسوس به دهکده ای می فرستید آن دهکده متوجه جاسوسی شما نخواهد شد مگر خود در دهکده جاسوس داشته باشد.
حال اگر تعداد جاسوس موجود در دهکده بیشتر از تعداد جاسوسان شما باشد جاسوسان شما کشته خواهند شد

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۰۳:۰۲ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


دیوار

دیوار مقاومت نیروی دفاعی نیروهای شما را افزایش می دهد.


با بالا بردن سطح دیوار مقدار مقاوت بیشتر خواهد شد.

دیوار شهر ( رومی ها):

سطح دیوار پاداش دفاعی تعداد دژکوب برای تخریب
۱ ۳% ۱
۲ ۶% ۲
۳ ۹% ۲
۴ ۱۳% ۳
۵ ۱۶% ۴
۶ ۱۹% ۶
۷ ۲۳% ۸
۸ ۲۷% ۱۰
۹ ۳۰% ۱۲
۱۰ ۳۴% ۱۴
۱۱ ۳۸% ۱۷
۱۲ ۴۳% ۲۰
۱۳ ۴۷% ۲۳
۱۴ ۵۱% ۲۷
۱۵ ۵۶% ۳۱
۱۶ ۶۰% ۳۵
۱۷ ۶۵% ۳۹
۱۸ ۷۰% ۴۳
۱۹ ۷۵% ۴۸
۲۰ ۸۱% ۵۳

پرچین ( گول ها):

سطح دیوار پاداش دفاعی تعداد دژکوب برای تخریب
۱ ۳% ۱
۲ ۵% ۲
۳ ۸% ۴
۴ ۱۰% ۶
۵ ۱۳% ۸
۶ ۱۶% ۱۱
۷ ۱۹% ۱۵
۸ ۲۲% ۱۹
۹ ۲۵% ۲۳
۱۰ ۲۸% ۲۸
۱۱ ۳۱% ۳۴
۱۲ ۳۴% ۴۰
۱۳ ۳۸% ۴۶
۱۴ ۴۱% ۵۳
۱۵ ۴۵% ۶۱
۱۶ ۴۸% ۶۹
۱۷ ۵۲% ۷۷
۱۸ ۵۶% ۸۶
۱۹ ۶۰% ۹۶
۲۰ ۶۴% ۱۰۶

دیوار گلی ( توتن ها):

سطح دیوار پاداش دفاعی تعداد دژکوب برای تخریب
۱ ۳% ۱
۲ ۴% ۴
۳ ۶% ۸
۴ ۸% ۱۳
۵ ۱۰% ۱۹
۶ ۱۳% ۲۷
۷ ۱۵% ۳۶
۸ ۱۷% ۴۶
۹ ۲۰% ۵۷
۱۰ ۲۲% ۶۹
۱۱ ۲۴% ۸۳
۱۲ ۲۷% ۹۸
۱۳ ۲۹% ۱۱۴
۱۴ ۳۲% ۱۳۲
۱۵ ۳۵% ۱۵۱
۱۶ ۳۷% ۱۷۱
۱۷ ۴۰% ۱۹۲
۱۸ ۴۳% ۲۱۴
۱۹ ۴۶% ۲۳۸
۲۰ ۴۹% ۲۶۳

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۰۰:۱۲ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


جاخالی
هر بار که به شما حمله میشود از جا خالی استفاده کنید.
به این صورت که هر بار که به شما حمله میشود منتظر بمانید تا نیرو های دشمن به فاصله زمانی ۳۰ ثانیه شما برسند.
آنگاه شما نیرو هاتونو به دهکده نزدیک خود ارسال کنید.
بعد از اینکه نیرو های دشمن حمله شان تمام شد ( ۳۰ ثانیه سپری شد)
به داخل اردوگاه بروید بر روی ضربدر قرمز کلیک کنید.
توجه کنید که برای انصراف از حمله فقط ۵۰ ثانیه فرصت دارید.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۹:۰۲ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


خود چیفی

به بیان ساده یعنی: خود دهکده خود را تسخیر کنید.این کار دقیقا شبیه به تسخیر دهکده های دشمن است. نکاتی که در خود چیفی است:

  • تمام تحقیق ها صفر میشود.
  • اقامتگاه باید نابود شود.
  • یک سطح از تمام سطح ساختمانها کم میشود ( قانون جدید تراوین است که حدود ۱ سال است اجرا میشود)

خیلی از دوستان اعلام کردن که این مطلب گنگ هستش. برای واضح تر شدن موضوع این اصطلاح رو با مثالی شرح میدم:

پیش زمینه:

فرض کنید شما ۳ دهکده دارید  A – B – C  دهکده B پایتخت هست و قصر رو درآن  ساخته اید و با سطح ۱۰ قصر مهاجر ساخته اید و دهکده C  رو زده اید.برای اینکه اسلات سطح ۱۰ رو ازاد کنید باید این کارو انچام بدید

۱- یک دهکده جدید بسازید و در آن چیف تربیت کنید. ( یا با اقامتگاه سطح ۲۰ دهکده اول ) سپس با ان چیف دهکده C را چیف کنید. این کار دقیقا شبه به چیف کردن دهکده های یگران می ماند. اقامتگاه باید خراب شود . و دیوار خراب میشه.تمام  نیرو های مربوط به اون دهکده نابود میشوند. تمام تحقیق ها از بین میروند.( دارالفنون – اسلحه سازی – ذره سازی)

حالا اگر دهکده ای که پایتخت باشه و اونو چیف کرده باشین ، و اسلات اون پر باشه.. باید بروید به قصر -> توسعه ، در این قسمت نشان داده میشود که چه دهکده ای با این اسلات گرفته شده.شما باید انرا یا نابود کنید یا مجددا چیف کنید.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۵۷:۱۹ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


آموزش روند کلی بازی

اول باید این موضوع رو قبول بکنید که ورود به تراوین یعنی ورود به جنگ . جنگی که در اون یا باید نهایتا از خودتون دفاع کنید و یا حمله کننده باشید .
اگه شما تازه وارد بازی شدید ، پس فعلا باید به فکر دفاع باشید اون هم دفاع بدون نیرو . خب این یعنی چی؟
یعنی اینکه در هفته های اول بازی شما هیچ نیرویی و یا در آمدی برای ساخت نیرو ندارید. در این مرحله تنها شانس شما برنامه ریزی صحیح زمان ساخت ساختمانها و ارتقاء منابع و بهره گیری صحیح از قابلیت مخفیگاه است . از نظر من ساخت نیرو در ابتدای بازی بزرگترین اشتباه شما می تونه باشه و دلیل اون اینه که اگه شما نیرو بسازید در حالی که جمعیت بالای 20 - 50 دارید به اصطلاح به گوشتی برای دهکده هایی با جمعیت 150 نفر به بالا که با اصول بازی کرده اند و اکنون هم از نظر اقتصادی قدرتمندند و هم از نظر نظامی ، تبدیل می شوید و این دهکده ها هر وقت که بخواهند به شما حمله می کنند .( این یک تجربه است که با پیشرفت بازی اعتیاد افراد به آن زیاد می شود و اعضایی با جمعیت بالا حتی نیمه شبها هم به این بازی سر گرم هستند.) پس زمانی که شما به اصطلاح برای غارت سایرین نیرو ساخته اید و از آنها حتی چند بار هم استفاده کرده اید ، ناگهان یکی از اعضای جمعیت معتادین سر می رسد و در یکی از شبهایی که شما در حال دیدن خواب هایی در مورد فتوحاتتان در بازی تراوین هستید نیروهایتان را شخم می زند و تمام آنچیزی که با زحمت جمع کرده اید با کشته شدن آنها به باد می رود . ( منظور من از زمان خواب فقط شبها نیست که شما لالا می کنید بلکه هر موقعی را که شما از هدایت تراوین غافل هستید را شامل می شود. )
( حالا یکی نگه خب من همیشه اونا رو می فرستم برای غارت ، که من جوابشو دادم ..... یه لحظه غفلت و یک عمر پشیمانی )

پس به این نتیجه مهم رسیدیم که ساختن نیرو در ابتدای بازی و با جمعیت کمتر از 100 نفر کار 100 % اشتباهی خواهد بود. همونطور که می دونیم در این بازی جمعیت فقط از راه ارتقاء منابع و یا ساخت لشگریان و یا ساختمان سازی بالا می ره و منظور من از جمعیت کمتر از 100 نفر اینه که باید قبل از لشگر سازی قدرت اقتصادی تون در حد بالایی باشه .
( البته در مورد خود من این موضوع بدتر هم بود و خود من تا مرز جمعیتی 250 نفر حتی یه سرباز هم نداشتم ولی چون هم جمعیتم زیاد بود و هم اینکه مخفیگاه قوی داشتم فقط تعداد معدودی حمله بهم می شد و اونهایی هم که می شد نافرجام بود دست خالی برگشتن . البته سودش این بود که من الان هر وقت اراده کنم با قدرت اقتصادیم تو کمتر از یک ساعت 20 تا سرباز از انواعش می سازم.)
(( حالا یکی نگه خب احتمالش بود که یه نفر با منجنیق شهرتو نابود کنه ، چون احتمال چنین چیزی درسته که وجود داره ولی از 1 به میلیون هم کمتره . البته شما می تونید با توجه به آمار جمعیتی دهکده های اطرافتون نسبت به این موضوع مطمئن بشید ))
حالا که یه سری مسائل روشن شد برمی گردیم به موضوع اصلی بحثمون .
همونطور که گفتم تراوین مثل جنگه ، جنگی که در اون شما یا طرف دفاع کنده اید و یا حمله کننده .

خب حالا موافقید که این موضوع رو علمی کنیم . من گفتم جنگ ؛ خب حالا عوامل موثر در جنگ چه چیزهایی هستند :

1-قدرت نظامی
2-قدرت اقتصادی
3-قدرت سیاسی
4-رهبران حکومت
5-موقعیت استراتژیک
6-قدرت اطلاعاتی

1-قدرت نظامی : مهمترین مسئله برای پیروز شدن در هر جنگی برتری قدرت نظامی می باشد
( مخصوصا در این بازی که آرنولد نداریم تا همه نیروهام متخاصم و متجاوز و خلاصه لعنتی دشمن رو با یه خشاب تفنگ از دم به اصطلاح گوزپیچ کنه . ) منظور من اینه که این بازی دقیقا بر اساس ریاضیات نوشته شده و در اون هر نیرو به یه کار میاد و یه میزان قدرت داره و از اون میزان تحت هیچ شرایطی تجاوز نمی کنه .
قدرت نظامی فقط شامل این نمی شه که نیروهای کدوم طرف بیشتره چون اگه اینطور بود چین با 60 میلیون ارتش جای نفس کشیدن رو به نیروهای آمریکایی نمی داد ولی در یه جنگ احتمالی بین این دو کشور همه این موضوع رو می دونن که تکنولوژی حرف آخر رو میزنه و اگه شما هم مثل من یکم اطلاعات نظامی داشتید و می دونستید ارتش آمریکا داره رو چه چیزهایی کار می کنه کلتون سوت می کشید .
خلاصه این مطلب هم اینه که قدرت نظامی فقط شامل تعداد نیست بلکه شامل سلاحهای مورد استفاده و تکنولوژی هم می شه . بنابراین نسبت به زره سازی و اسلحه سازی بی توجه نباشید . دیوار دفاعی شهر نیز می تونه به عنوان وزنه ای به طرف دفاع کننده کمک کنه تا نیروهای دشمن رو با تعداد کمتری نیرو از بین ببرند.
همونطور که گفتم هر نیرویی به یه کار می یاد ؛ پس همیشه سعی کنید تعادل بین نیروهای هجومی و یا دفاعی تون رو بسته به سلیقتون که دوست دارید شما حمله کنید و یا دفاع کنید متناسب کنید . سعی کنید هم نیرویی داشته باشید که ضد سواره نظام باشه و هم نیرویی که ضد پیاده نظام دشمن باشه و تا اونجا که می تونید اونها رو نسبت به دشمنتون مجهز تر کنید .

2-قدرت اقتصادی : دومین عامل پیروزی در هر جنگی قدرت اقتصادیه . هرچی قدرتتون در این ضمینه بیشتر باشه خیالتون راحتتر خواهد بود و باور کنید ارزشش رو داره که به خاطرش یکم حوصله به خرج بدید و براش تلاش کنید. چرا؟
چون دیگه نمی ترسین مثلا به یه جا حمله کنید و 100 تا نیروهاتون بمیرن . دیگه زیاد معطل چیزی به نام تامین اعتبار نمی شید . و مهمتر از همه اینه که دیگه زیاد لازم نیست به غارت برید و دشمن تراشی کنید . تو 1 ساعت می تونید اونقدر سرباز بسازید که بقیه داخل 1 روز می سازن و خلاصه معنی ثروتمند بودن رو می فهمید و به ضرب المثل * یه سال بخور نون و تره ، صد سال بخور نون و کره * ایمان می آرید. می تونید خودتون اتحاد بزنید و از بقیه بخوایین بیان تو اتحادتون ( به جای اینکه خودتون برید تو سایر اتحادها )
در این مورد هم یه مثالی تو دنیای خودمون بزنم تا روشن شید : یکی از علل عدم حمله آمریکا به ایران قدرت اقتصادی ایرانه چون صندوق ذخیره ارزی ایران قادره هزینه های ایران رو تا چندسال بدون مشکل در یه جنگ احتمالی تامین کنه .

3-قدرت سیاسی : شاید خیلی ها معنی این دو کلمه رو تو این بازی درک نکرده باشن ولی یکی از مهمترین مسائل در این بازی داشتن رابطه مناسب با دهکده های اطرافتونه . سعی کنید تو جدول 7x7 اطرافتون با همه دوست باشید و یا حتی تو یه اتحاد باشید .چرا؟
چون هر وقت شما نقشه رو باز می کنید این دهکده ها رو می بینید و اونا هم همینطور و خیلی بده که دشمن آدم همیشه مثل خار تو چشمش باشه . از این موضوع هم که بگذریم این دهکده ها به زمان بسیار کمی برای انجام یک حمله غافلگیر کننده به ضد شما نیاز دارند و معمولا این میزان زیر 1 ساعته و در اینصورت شما مجبورید مدام آنلاین بشید تا خیالتون راحت بشه . مزیت این حالت برای اتحاد منصرف کردن دیگران برای حمله به شماست چون باعث می شه هر وقت یه نفر توی نقشه دنبال یه هدف می گرده با دیدن دو دهکده از یه اتحاد احتمال اینو بده که برای هم نیروی کمکی ارسال کنن و این موضوع باعث انصراف اون از حمله میشه و در نهایت این موضوع که رسیدن نیروهای کمکی به زمان بسیار کمی نیازمند خواهد بود. سیاست انعطاف پذیری رو دنبال کنید وحتی با دشمناتون هم با احترام برخورد کنید و اگه یه نفر ازتون کمک خواست بهش کمک کنید چون یه زمانی شما هم احتیاج به کمک خواهید داشت .
در این مورد هم یه مثالی تو دنیای خودمون می زنم : کشور خود ما الان به خاطر مواضع هسته ای توسط بسیاری از کشورهای پیشرفته تحریم شده است و بنابراین ایران هم داره روی بقیه کشور های جهان سومی برای حمایت بین المللی سرمایه گذاری می کنه .

4-رهبران حکومت : یکی از مهمترین عوامل پیروزی در هر جنگی سران و رهبران اون دهکده هستند و نهایتا اون افراد هستند که تصمیم می گیرند دکمه رو فشار بدن یا نه . ( اصطلاحی برای این موضوع که چه کسی حرف آخر رو می زنه و بمب اتم رو شلیک می کنه . )
در این مورد نمی شه به هوش بازیکنا چیزی یاد داد تا کامل تر بشه و این موضوع هوش و ابتکار کاملا یه چیز خدادادیه که الحمد الله تو نژاد آریایی تنها چیزی که کم نداریم IQ و هوشه . در این مرد چیز زیادی برای گفتن وجود نداره و فقط این موضوع رو بدونید که شما مسئول اتفاقاتی هستید که برای دهکدتون می افته . برای هر کدوم از نیروهاتون ارزش قائل بشید و فکر کنید که اونا هم واقعا آدمن تا جونشون رو تو یه تصمیم گیری عجولانه از بین نبرید.

5-موقعیت استراتژیک : یکی از مهمترین موضوعات این بازی همین محلی است که در آن بازی می کنید چون ممکن است که کنار چهار دهکده توتن قرار بگیرید که همگی جمعیتی بالای 200 نفر دارند و برای غارت شما از هم سبقت می گیرند ؛ و یا ممکن است کنار چهارتا دهکه تازه وارد مثل خودتون قرار بگیرید که در این صورت که بسیار نادر است شما حتی می توانید باجمعیت بسیار کم غارت هم بکنید .پس این موضوع کاملا شانسی است ولی می توان آن را با استفاده از روابط سیاسی مناسب حل نمود . همچنین ممکن است به طور شانسی کنار یکی از رفیقای قدرتمندتون بیافتید و یا کنار یه سرزمین متروکه 15 گندمی قرار بگیرید .

6-قدرت اطلاعاتی : در هر جنگی یکی از از عوامل موفقیت میزان آگاهی از نیروهای دشمن و تعداد آنها و تجهیزات آنها است . اگر به صورت چشم بسته به یک دهکده حمله کنید ممکن است هر بلایی که انتظار آن را ندارید به سر شما نازل شود . هیچوقت برای حمله به یه دهکده حتی بسیار کوچکتر از خود بدون اطلاعات جاسوسی کامل اقدام نکنید چون ممکن است آن دهکده دارای نیروی کمکی باشد و شما انتظار آن را ندارید . مثلا خود من می خواهم یه نیروی حداقل 100 نفری دفاعی رو تو دهکده پسر داییم مستقر کنم تا حال مهاجمینی که به طور متوسط هر 1 ساعت غارتش می کنن رو بگیرم .

یه مثال بارز برای این مورد تاریخه جنگ جهانی دومه که در نبرد کرت که بین نیروهای آلمانی و شوروی روی داد به علت لو رفتن تاریخ حمله و نیروهای عمل کننده آلمانی ، نیروهای شوروی در این نبرد پیروز شدند .

حال که این مسائل رو بهتون گفتم وقتشه تا چند نکته هم بهشون اضافی کنم تا مطلبم کامل بشه .


اینم بقیه اش

1-سعی کنید وقتی توسط یه دهکده دیگه مورد حمله قرار می گیرید و مثلا تا رسیدن دشمن 1 ساعت وقت دارید اگه جمعیت دهکده شما از دشمنتون حتی بیشتره ، از درگیری بپرهیزید و بزارید یه مقدار منابع ازتون بلند کنه تا خیال کنه که کل جمعیت شما کشاورز و کارگره . این موضوع باعث می شه تا اون دوباره به شما حمله کنه ولی با تعداد نفرات کمتر ( به اندازه مقدار غارت شده اولیه ). شما در موج دوم حمله دشمن منتظر اون می مونید و براحتی وبا کمترین تلفات نیروهای کم دشمن رو نابود می کنید و بعدش هم به دهکدش حمله می کنید و هرچی رو که دشمن ازتون برده رو با سودش پس می گیرید . مزیت این تاکتیک غافلگیری دشمن و تلفات کمتر شماست و من خودم این کار رو کردم و نتیجه گرفتم . ( البته با توجه به خواندن این مطلب و فهمیدن سایر اعضاء انتظار نداشته باشید که این تاکتیک همیشه جواب بده . )

2-اگه کسی بهتون حمله کرد و غارتتون کرد اول سعی کنید باهاش دوست بشیید ولی اگه نتیجه نگرفتید تحریکش کنید تا دوباره با تمام قواء بهتون حمله کنه و شما با استفاده از امتیاز دفاعی دیوار نیروهاش رو نابود کنید ویا با تمام قدرت بهش حمله کنید و بعد از حمله اول اگه پیروز شدید و نیروهاش رو کشتید هر 2 ساعت یه حمله بهش بکنید تا دیگه نتونه بلند بشه و اگه هم منجنیق دارید که دیگه چه بهتر . پس اول سعی کنید که با کسی دشمن نشوید ولی اگر با کسی دشمن شدید در حد نابودی او پیش بروید واجازه ندهید که بلند شود. دلیل حمله های مجدد این است که یا او دوباره در حال سرباز سازی است و یا جمع آوری منابع برای سرباز سازی ، که در آن صورت یا غارت می شود و یا سرباز های کم او نابود .

3-وارد اتحادهایی بشوید که همگی در یک موضوع دارای نظریات مشترک هستند . مثلا اتحادی به نام jba وجود دارد که همگی علاقه شدیدی به هیتلر و نژاد آریایی و آلمان دارند و ورود به اینگونه اتحادها مسلما بسیار لذت بخش تر از ورود به سایر اتحادها به خاطر حفاظت از خود است . پس بدنبال اتحادهایی باشید که با علایق و نظریات شما همخوانی داشته باشد .

4-همیشه اول حسابی برنامه ریزی کنید و بعد فکر کنید و در آخر عمل کنید . چه برای حمله و چه برای دفاع و چه برای ساختمان سازی و ارتقاء.

5-اگر دارای دشمن بزرگی در منطقه هستید بگذارید تا او ابتدا حمله کند تا شما از امتیاز دفاعی دیوار و یا تله ( گول ) استفاده کنید .

6-اگر گول هستید و تله دارید بگذارید تا دشمنتان به شما حمله کند و تعدادی از آنها در تله ها گرفتار شوند در این صورت شما دارای برتری در دو موضوع حیاتی می شوید : الف - نیروهای حمله کننده دشمن . ب- نیروهای دفاع کننده دشمن بعد از حمله

همانطور که شما نیز فهمیدید دشمن بعد از حمله و گرفتار شدن تعدادی از نیروهایش در تله و کشته شدن تعداد دیگری از آنها در شهرتان دارای قدرت دفاعی کمتری نسبت به قبل است و شما اینک می توانید با یک فشار کوچک کار را تمام کنید وبعد از از حمله اول نیروهای به دام افتاده در تله را آزد کنید تا به شهرشان برگردند و آنها را دوباره با یک حمله مجدد نابود کنید . ( البته اگر منجنیق ندارید چون اگر دارید پس از حمله شما با منجنیق به شهر آنها ، منابع گندم آنها نابود می شود و نیروهای در بند شما با قطع جیره غذایی از بین خواهند رفت . )

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۳۱:۵۰ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


بازار

یکی از مهمترین ساختمانهای یک دهکده بازار است که می توان در آن علاوه بر ارسال و دریافت منابع از دیگران، منابع مازاد را خرید و فروش کرد.
برای ایجاد بازار باید ساختمان اصلی لول ۳ انبار غذا لول ۱ انبار سطح ۱ باشد.
با هر بار بالا بردن سطح بازار تعداد بازرگانان شما بیشتر می شود که بالطبع می توانید منابع بیشتری را ارسال کنید.
مقدار نقل منابع و سرعت نقل بستگی به نژاد مورد نظر دارد که می توان به ترتیب زیر آنها را مشخص نمود:
ژرمنها: هر تاجر ۵۰۰ منبع
گولها: هر تاجر ۷۵۰ منبع
توتنها: هر تاجر ۱۰۰۰ منبع
زمانی که وارد تجارتخانه می شوید ۴ گزینه پیش روی شما خواهد بود با عنوانهای:
۱. ارسال منابع: که در این قسمت می توانید منابع مورد نیاز را بسته به تعداد بازرگانانتان و مقداری که معین می کنید به هر نقطه که مختصات یا نام دهکده را تعیین می کنید ارسال دارید.
۲. خرید: در این قسمت شما می توانید منابهی را که احتیاج دارید از دیگران بخرید، البته قبل از خرید مطمئن شوید دهکده ای را که از آن خرید می کنید زیاد از شما فاصله نداشته باشد چون ممکن است ساعتها در انتظار بمانید.
۳. پیشنهاد: در این قسمت شما می توانید با ارسال بازرگانان خود و تعیین مقدار منبعی که قصد فروش دارید و تعیین معادل آن (که حداکثر دوبرابر منبعی که پیشنهاد می دهید هست) در بازار شرکت نمائید.
۴. تعدیل منابع: در این قسمت می توانید منابعی را که دارید را به اندازه های دلخواه تغییر دهید البته این قسمت برای هر بار معادل سازی ۳ طلا از شما می گیرد و با تمام شدن طلاهایتان دیگر قادر به تعدیل منابع نخواهید بود.
با بالا بردن بازار تا سطح ۲۰ و اصطبل تا سطح ۱۰ می توانید دفتر تجارت بسازید که با ساخت آن به سرعت انتقال و حجم منابع افزوده خواهد شد.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۹:۵۵ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


Counter Attack

این حمله را زمانی انجام میدهید که زیر حملات بی وفقه دشمن هستید.

همانطور که میدانید بهترن دفاع حمله است. و برای اینکه بتواید از زیر حملات دشمن نجات پیدا کنید باید نیروهای هجومی آنرا از بین ببرید. به طور کلی باید به گونه ای عمل کنید که حمله شما ۲-۳ ثانیه بعد از برگشت نیروهای دشمن به خانه بنشیند. برای انجام این کار ۳ حالت وجود دارد. در ابتدا شما باید نوع لشگریان را تشخیص دهید. چرا که سرعت لشگریان در محاسبه نیاز است. ( برای تشخیص نوع لشگریان و دانستن مسافت از تراوین بیوند استفاده کنید)  برای اینکه زیاد پیچیده نشود این کار را با مثالی شرح میدم:

پیش زمینه:

دهکده شما در مختصات x=20 و y=48 قرار دارد و دهکده دشمن در مختصات x=30 و y=43 قرار دارد. مسافت زمانی بین شما و دشمن از  فرمول فاصله بین ۲ نقطه بدست می آید. در این مثال = ۱۱.۱۸

فرضا نوع نژاد دشمن رومی هست. دشمن با لژیون حمله می کند، سرعت لژیون ۶ فرسنگ است یعنی باید ۱۱.۱۸ رو بر ۶ تقسیم کنیم. حاصل برابر ۱.۸۶ ساعت یا بطور ذقیق تر ۱ ساعت و ۵۱ دقیقه و ۳۶ ثانیه میشود خوب حالا شما مسافت زمانی رو بدست آوردید.

حالت اول : اکنون شما باید زمان حمله را طوری تنظیم کنید ۱ ساعت و ۵۱ دقیقه و ۳۸ ثانیه (به اختلاف ۲ ثانیه بیشتر توجه کنید) بعد از نشتن حمله دشمن ، حمله شما به دهکده دشمن بشیند. شبیه این می ماند که نیروهای شما به تعقیب نیروهای دشمن بروند.در این حالت دشمن تنها ۲ ثانیه فرصت دارد که نیروهای خود را نجات دهد. حال اگر سرعت ها یکسان نباشد باید چه کار کرد؟؟

حالت دوم و سوم : اگر سرعت نیروی شما  کمتر بود شما باید به اندازه همان اختلاف زمانی زودتر حمله کنید یا اگر سرعت نیرو های شما بیشتر بود باید دیرتر حمله کنید.

نکته ای که در Counter attack مهم است اینکه در هنگام زدن حمله بر روی دهکده ای دیگر نباشید.

نویسنده : آرین | ۲۷ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۴:۳۷ | آرشیو نظرات (0) | ادامه مطلب


چه جوری بفهمم که دوستم تو دهکدشه یا نه

واسه اینکه بفهمین که دوستتون online هست یا نه اینکارو بکنید:
1. برین تو قسمت نامه ها
2. برین تو قسمت نوشتن
3. یک عکس کوچولو روبروی جایی که دریافت کننده و موضوع نوشته شده، وجود داره. روی اون کلیک کنید. حالا یه جدول باز شده که بالاش نوشته Address Book
4. روی یکی از خونه های جدول کلیک کنید و اسم دوستتونو که میخواین ببینیند online هست یا نه بنویسید .
5. منتظر شید که دوستتون مراحل 1 تا 3 رو انجام بده و درخواست شما رو قبول کنه
6. وقتی دوستتون پذیرفت، هر وقت بخواین که بفهمین که دوستتون online هست یا نه کافیه مراحل 1 تا 3 رو انجام بدید اگه جلوی اسم دوستتون یک دایره آبی بود یعنی online هست.

خوبی این کار مخصوصا برای جانشین هاست که اول چک کنند که آیا دارنده اکانت خودش online هست یا نه اگر نبود login شن. وگرنه ممکنه دردسرهایی برای دارنده اکانت مخصوصا وقتی که تعداد دهکده هاش بیشتر از یکیه بوجود بیاد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد